Descarcati Flash Player pentru a vizualiza continutul .
Image 1 Title
Image 2 Title
Image 3 Title
Image 4 Title
Image 5 Title

AcasaServiciiAvantajeCarieraPortofoliuCautareContactCodul Fiscal 2014
Acasa arrow Info Utile
Servicii
Preturi
Noutati Legislative
Legislatie
Stiri
Info Utile
Programe - Declaratii
Etape infiintari societati
Link-uri utile
Coduri CAEN Rev.2
Codul Fiscal 2014
Codul Fiscal 2013
Codul Fiscal 2012
Codul Fiscal 2011
Cod Procedura Fiscala
Legea 31/1990
Legea 31/1991
Legea 64/1995
Legea 441/2006

Info Utile
Precizari privind veniturile neimpozabile pentru care se datoreaza CASS

Ordinul nr. 509/2008 din 23.07.2008 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind stabilirea documentelor justificative pentru dobandirea calitatii de asigurat, respectiv de asigurat fara plata contributiei, precum si pentru aplicarea masurilor de executare silita pentru incasarea sumelor datorate la Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate, aprobate prin Ordinul presedintelui C.N.A.S. nr. 617/2007 a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 587 din 05.08.2008.

Prin prezentul act normativ se aduc precizari cu privire la veniturile neimpozabile pentru care, potrivit modificarilor aduse Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii de O.U.G. nr. 93/2008, se datoreaza contributia de asigurari sociale de sanatate. La momentul modificarii legii, nu erau definite aceste venituri neimpozabile si nici nu se prevedea periodicitatea platii (lunar, trimestrial, anual) sau persoana obligata sa vireze sumele datorate (platitorul de venit sau cel care realizeaza venitul).

Vezi mai mult...
 
Impozitul pe veniturile microintreprinderilor se majoreaza din 2009

Cota de impozitare pentru microintreprinderile care opteaza pentru plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor se va majora la 3%, incepand din 2009, cu 0,5% mai mult fata de nivelul actual.

Cresterea cotei de impozitare este prevazuta la articolul 107 din Codul fiscal.

Optiunea de a plati impozit pe veniturile microintreprinderilor

Conform Codului fiscal, microintreprinderile platitoare de impozit pe profit pot opta pentru plata impozitului pe veniturile microintrepinderilor incepand cu anul fiscal urmator, daca nu au mai fost platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor.

Pentru a efectua aceasta optiune, microintreprinderile trebuie sa indeplineasca conditiile stabilite la articolul 103 din Codul fiscal, la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent:
a) realizeaza venituri, altele decat cele din consultanta si management, in proportie de peste 50% din veniturile totale;
b) are de la 1 pana la 9 salariati inclusiv;
c) a realizat venituri care nu au depasit echivalentul in lei a 100.000 euro;
d) capitalul social al persoanei juridice este detinut de persoane, altele decat statul, autoritatile locale si institutiile publice.

Vezi mai mult...
 
Termen 15 august - Depunerea Raportarilor contabile la 30 iunie 2008
Operatorii economici, indiferent de forma de organizare si forma de proprietate, au obligatia sa intocmeasca si sa depuna raportari contabile la 30 iunie 2008 la unitatile teritoriale ale Ministerului Economiei si Finantelor (MEF), pana la data de 15 august, potrivit Ordinului MEF nr. 1958/2008.

Raportarile contabile la 30 iunie 2008 cuprind urmatoarele formulare:
a) Situatia activelor, datoriilor si capitalurilor proprii (cod 10);
b) Contul de profit si pierdere (cod 20);
c) Date informative (cod 30).

Format electronic al Raportarilor contabile
 
Formatul electronic al raportarilor contabile la 30 iunie 2008, continand formularistica necesara si programul de verificare, cu documentatia de utilizare aferenta, se obtine prin folosirea programului de asistenta elaborat de MEF. 
Vezi mai mult...
 
Expertii contabili trebuie sa sustina examenul pentru a deveni consultanti fiscali
Camera Consultantilor Fiscali (CCF) si-a exprimat recent dezaprobarea fata de hotararea Corpului Expertilor Contabili, care prevede posibilitatea dobandirii calitatii de consultant fiscal, fara un examen prealabil.

CCF subliniaza faptul ca prevederile hotararii Corpului Expertilor Contabili nu se incadreaza in dispozitiile legale in vigoare.

Astfel, Ordonanta de Urgenta nr. 71/2001 stabileste faptul ca atribuirea calitatii de consultant fiscal revine doar CCF si pentru aceasta, candidatii trebuie sa indeplineasca o serie de conditii :
a) sa fie licentiat al unei facultatati cu profil economic
b) sa aiba experienta de minimum 5 ani, dupa obtinerea licentei in una din urmatoarele activitati: elaborarea, avizarea, aprobarea sau aplicarea legislatiei fiscale, servicii de administrare a legislatiei fiscale, elaborarea sau aplicarea reglementarilor contabile, activitatea financiar-contabila.
c) sa nu aiba antecedente penale
d) sa aiba capacitatea deplina de exercitiu
e) sa promoveze examenul pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal.
Vezi mai mult...
 
Evolutia salariului minim in perioada 2008-2014
Salariul minim brut pe economie va creste incepand cu 1 octombrie la 540 lei, iar incepand 1 ianuarie 2009 acesta va fi de 600 lei, conform acordului Tripartit semnat saptamana trecuta intre Guvern , sindicate si patronate .

Obiectivul deciziei de crestere accelerata a salariului minim este stabilirea unui raport de 50% intre salariul minim brut pe economie si castigul salarial mediu brut, conform modelului european social.

In prezent, in Romania, raportul dintre salariul minim si cel mediu este de 31%. Pentru a atinge parametrii modelului social european, Guvernul, alaturi de sindicate si patronate, va adopta o politica coerenta pe termen mediu, care sa asigure o crestere succesiva a salariului minim pe parcursul urmatorilor 6 ani .
Vezi mai mult...
 
Expertii contabili trebuie promoveze examenul pentru efectuarea activitatii de audit financiar
Camera Auditorilor Financiari din Romania (CAFR) contesta hotararea Corpului Expertilor Contabili, care prevede posibilitatea dobandirii calitatii de auditor financiar si fara un examen prealabil.

Potrivit unui comunicat CAFR, avand in vedere reglementarile in vigoare, persoanele fizice, pentru a obtine calitatea de auditori financiari si membri ai Camerei Auditorilor Financiar din Romania, trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii, cumulativ:

-Sa fie licentiate ale unei facultati cu profil economic si sa aiba vechime in activitatea financiar-contabila de minimum 4 ani sau sa aiba calitatea de expert contabil, respectiv de contabil autorizat cu studii superioare economice
- Sa promoveze testul de verificare a cunostintelor in domeniul financiar-contabil, pentru accesul la stagiu
- Sa efectueze un stagiu practic de 3 ani in activitatea de audit financiar
- Sa satisfaca pe parcursul stagiului cerintele Codului privind conduita etica si profesionala in domeniul auditului financiar
- Sa promoveze examenul de aptitudini profesionale, organizat la sfarsitul perioadei de stagiu.
Vezi mai mult...
 
Plicul cu idei - un nou serviciu la OSIM
Prin Ordinul nr. 63/2008, Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM) a instituit un nou serviciu, Plicul cu idei. Ordinul a fost publicat in Monitorul Oficial Partea I nr. 527 din 14 iulie 2008.

Potrivit Ordinului, OSIM ofera serviciul numit Plicul cu idei, in scopul depozitarii si pastrarii in siguranta, in regim nepublic, a unor documente care cuprind lucrari si creatii din cele mai diverse domenii, ce nu pot fi protejate prin legislatia in vigoare privind proprietatea industriala, precum si dreptul de autor si drepturile conexe.

Plicul cu idei asigura inregistrarea si depozitarea documentelor depuse de creatori, persoane fizice si juridice, in scopul certificarii datei de depunere. Acesta poate fi depus la OSIM personal sau prin posta de creatorul lucrarii.

Prin serviciul Plicul cu idei pot fi depuse la OSIM documente care cuprind lucrari si creatii, cum ar fi:
Vezi mai mult...
 
Impozit pe venit - Obligatii fiscale cu termen 25 iulie
Pana la 25 iulie, angajatorii trebuie sa indeplineasca obligatiile fiscale privind impozitele si contributiile aferente salariilor, cu regim de plata si declarare lunar, trimestrial sau semestrial. La acelasi termen, notarii trebuie sa depuna Declaratia 208 privind impozitul pe veniturile transferul proprietatilor imobiliare.

Impozitele si contributiile aferente salariilor


Platitorii de salarii si de venituri asimilate salariilor au obligatia de a calcula si de a retine impozitul aferent veniturilor fiecarei luni la data efectuarii platii acestor venituri, precum si de a-l vira la bugetul de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care se platesc aceste venituri. Totodata, se declara si impozitul pe veniturile obtinute din Romania de nerezidenti.

Desi sunt exceptate de la regimul de plata si declarare lunar, 25 iulie reprezinta termenul pentru calcularea, declararea si plata impozitelor si contributiilor aferente salariilor pentru urmatoarele categorii de contribuabili:
- persoane juridice platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor, asocieri fara personalitate juridica constituite intre persoane fizice, persoane fizice care desfasoara activitati independente (pentru trimestrul II 2008)
- asociatii, fundatii sau alte entitati fara scop patrimonial, cu exceptia institutiilor publice (pentru semestrul I 2008).
Vezi mai mult...
 
30 de noi ocupatii in COR
Ministerul Muncii si Institutul National de Statistica au elaborat un Ordin comun prin care au introdus 30 de noi ocupatii in Clasificarea Ocupatiilor din Romania (COR).
Ordinul comun al Ministerului Muncii si al Institutului National de Statistica nr. 397/451 din 2008 privind modificarea si completarea Clasificarii ocupatiilor din Romania, aprobata prin Ordinul ministrului de stat, ministrul muncii si protectiei sociale, si al presedintelui Comisiei Nationale pentru Statistica nr. 138/1.949/1995, a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 521 din 10 iulie 2008. 

Printre ocupatiile nou introduse in COR, se numara:
- Analist tehnic piete financiare codul - 341906
- Evaluator proiecte codul - 241960
- Expert contractare activitati investitionale codul - 241950
- Expert eficientizare investitii codul - 241953
- Expert elaborare documentatii tehnice de montaj codul - 241952
- Expert elaborare-evaluare documentatii achizitii investitionale codul - 241955
- Expert evaluare-actualizare devize generale investitii codul - 241954
- Expert in management activitati investitionale codul - 241959
- Expert prevenire-reducere riscuri tehnologice codul - 241957
- Inspector in cadrul Inspectiei Judiciare pentru judecatori/procurori de  pe langa Plenul Consiliului Superior al Magistraturii codul - 111078
- Inspector sef al Inspectiei Judiciare de pe langa Plenul Consiliului Superior al Magistraturii codul - 111075
- Membru al Consiliului Superior al Magistraturii codul - 111076
- Paramedic codul - 315103
- Secretar general adjunct al Consiliului Superior al Magistraturii codul - 111077
 
Noi norme privind etichetarea alimentelor
Guvernul a aprobat, in sedinta de miercuri, completarea si modificarea Normelor metodologice privind etichetarea alimentelor, prevazute in anexa nr.1 la HG nr. 106/2002 privind etichetarea alimentelor, prin transpunerea prevederilor Directivei 2002/68/CE.

Normele metodologice reglementeaza modul de etichetare a alimentelor livrate consumatorului final, precum si restaurantelor, spitalelor, cantinelor si altor agenti economici care prepara si furnizeaza hrana pentru populatie.

Astfel, ca urmare a transpunerii reglementarilor comunitare in domeniu, se abroga prevederea potrivit careia etichetele alimentelor trebuie sa cuprinda in mod obligatoriu denumirea sau denumirea comerciala si sediul producatorului, al ambalatorului sau al distribuitorului, sau, in cazul produselor din import, numele si sediul importatorului sau ale distribuitorului inregistrat in Romania.

Potrivit hotararii adoptate in sedinta de astazi, pentru alimentele provenite din spatiul comunitar si/sau extracomunitar este admisa utilizarea denumirii comerciale sub care alimentul este fabricat si comercializat in tara producatoare din spatiul comunitar si/sau extracomunitar.
Vezi mai mult...
 
Acreditarea in domeniul organizarii cursurilor de pregatire profesionala pentru auditorii financiari
Camera Auditorilor Financiari din Romania (CAFR) a aprobat procedurile pentru acreditarea societatilor de audit organizatoare de cursuri de pregatire profesionala si procedurile de acreditare a formatorilor Camerei Auditorilor Financiari din Romania.

Hotararea nr. 123/2008 privind aprobarea procedurilor pentru acreditarea societatilor de audit organizatoare de cursuri de pregatire profesionala si Hotararea nr. 124/2008 privind procedurile de acreditare a formatorilor Camerei Auditorilor Financiari din Romania au fost publicate in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 511 din 8 iulie 2008.

Societatile de audit organizatoare de cursuri de pregatire profesionala

Prin hotararea nr. 123/2008 adoptata se urmareste instituirea unei proceduri transparente, obiective si flexibile de acreditare a societatilor care vor organiza cursuri de pregatire profesionala in colaborare cu Camera Auditorilor Financiari din Romania (CAFR ).

In acest sens, Procedura aprobata prin Hotararea nr. 123/2008 stabileste,  la articolul 3,  faptul ca societatile membre ale Camerei, precum si entitatile acreditate international in domeniu, care doresc sa organizeze in colaborare cu Camera programul de pregatire profesionala, trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
- sa solicite CAFR dreptul de organizare a cursurilor de pregatire profesionala, pana la data stabilita;
- sa aiba in obiectul de activitate codul CAEN care include organizarea de cursuri;
- lectorii trebuie sa indeplineasca conditiile agreate de Consiliul CAFR prin procedura specifica adoptata;
- firma trebuie sa aiba experienta in domeniul auditului sau experienta in ceea ce priveste organizarea de cursuri;
-locul de desfasurare a cursului si dotarea logistica sa fie corespunzatoare cerintelor CAFR
- firma trebuie sa fi obtinut calificativul A sau B la ultima inspectie efectuata de catre departamentul de specialitate al CAFR, unde este cazul.
Vezi mai mult...
 
Fonduri nerambursabile pentru planurile de afaceri ale tinerilor antreprenori
Ministerul pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert si Profesii Liberale (MIMMCTPL) va aloca 6 milioane de lei pentru dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale in randul tinerilor si pentru facilitarea accesului acestora la finantare.

Prin Ordinul nr. 793/2008, MIMMCTPL a aprobat Procedura de implementare a Programului pentru dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale in randul tinerilor si facilitarea accesului acestora la finantare - START. Ordinul nr. 793/2008 a fost publicat in
Monitorul Oficial, Partea I nr. 508 din 7 iulie 2008 si va intra in vigoare in termen de 10 zile de la data publicarii.

Programul urmareste sprijinirea demararii si dezvoltarii firmelor nou-infiintate (start-up-uri) prin facilitarea accesului acestora la finantare, stimularea infiintarii de noi microintreprinderi, intreprinderi mici si mijlocii (IMM-uri) si, totodata, cresterea potentialului de accesare a surselor de finantare.
Astfel, cele mai bune planuri de afaceri vor fi finantate prin alocatie financiara nerambursabila, in limita a 6 milioane de lei, cat reprezinta bugetului alocat de MIMMCTPL. Programul se va derula prin oficiile teritoriale pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie (OTIMMC). 
Vezi mai mult...
 
Venituri neimpozabile pentru care se datoreaza CASS
Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii a fost modificata prin Ordonanta de urgenta nr. 93/2008, publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 484 din data de 30 iunie 2008.

Principalele modificari aduse se refera la:
- derularea programelor nationale de sanatate, extinderea pretului de decontare de la medicamente si la materialele sanitare, dispozitive medicale cuprinse in aceste programe;
- masuri pentru acoperirea cu personal calificat a zonelor defavorizate;
- reorganizarea Ministerului sanatatii Publice si inceprea descentralizarii prin externalizarea unor activitati operative in cadrul MSP;
- clarificarea unor prevederi referitoare la medicina primara, in conformitate cu prevederile europene.

Si din punct de vedere al contributiilor pentru asigurarile de sanatate apar modificari. Astfel, se introduce un nou aliniat la art. 257, respectiv alin. 21) prin care se prevede ca in situatia in care o persoana realizeaza venituri care sunt neimpozabile, contributia se calculeaza asupra veniturilor realizate, fara insa sa se mentioneze la care venituri neimpozabile se face referire in acest aliniat.

Se face si precizarea potrivit careia, in cazul persoanelor care realizeaza in acelasi timp venituri de natura celor prevazute la art. 257 alin. (2) lit. a) - e), alin. 21) si la art. 213 alin. (2) lit. h), contributia se calculeaza asupra tuturor acestor venituri.
Vezi mai mult...
 
Servicii de instruire si consultanta pentru firme, din fonduri nerambursabile
Statul a alocat 1,8 milioane de lei pentru intreprinderile mici si mijlocii care doresc sa beneficieze de fonduri pentru instruirea angajatilor si pentru servicii de consultanta.

Prin Ordinul nr. 791/2008, Ministerul pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale (MIMMCTPL) a aprobat Procedura de implementare a Programului national multianual pe perioada 2006-2011 pentru sustinerea accesului intreprinderilor mici si mijlocii la servicii de instruire si consultanta. Actul normativ a fost publicat in Monitorul Oficial Partea I nr. 475 din 27 iunie 2008. 
Pentru acest Program, MIMMCTPL a alocat 1,8 milioane de lei, suma destinata pentru acordarea unui ajutor de minimis pentru cel putin 120 de beneficiari, conform estimarilor ministerului. Derularea Programului se realizeaza prin intermediul oficiilor teritoriale pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie (OTIMMC).

Implementarea Programului va demara in termen de 10 zile lucratoare de la data publicarii Ordinului 791/2008. Beneficiarii eligibili trebuie sa obtina un acord de principiu al finantarii, prin depunerea unei cereri-tip, insotita de o serie de documente justificative, in termen de 5 zile de la demararea Programului.

Tipurile de ajutor financiar 

Prin Programul MIMMCTPL se sustin, prin alocatie financiara nerambursabila (voucher pentru instruire si/sau consultanta): 

Vezi mai mult...
 
Auditul statutar al situatiilor financiare
Prin Ordonanta de urgenta nr. 90/2008 publicata in Monitorul Oficial parte I nr. 481 din data de 30.06.2008, se reglementeaza auditul statutar al situatiilor financiare anuale si al situatiilor financiare anuale consolidate, intocmite potrivit legii contabilitatii si reglementarilor contabile aplicabile.

Dupa intrarea in vigoare a prezentei OUG toate referirile la "audit financiar" existente in legislatia emisa anterior se vor citi ca referiri la "audit statutar". In mod corespunzator, persoanele care au dobandit calitatea de auditor financiar si care sunt autorizate pentru exercitatea acestei profesii in conditiile prevazute de O.U.G. nr. 75/1999, republicata, cu modificarile ulterioare, sunt considerate ca fiind auditori statutari, respectiv firme de audit aprobati/autorizati (aprobate/autorizate) in conditiile prezentei ordonante de urgenta.

Autoritatea competenta responsabila pentru autorizarea auditorilor statutari si a firmelor de audit este Camera Auditorilor Financiari din Romania. Responsabilitatea finala pentru aprobarea auditorilor statutari si a firmelor de audit revine organismului de supraveghere publica.
Vezi mai mult...
 
<< Start < Inapoi 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Inainte > Sfarsit >>

Rezultate 351 - 375 din 490
© 2024 Contabilitate Bucuresti - Contabilitate - Consultanta Contabilitate - Servicii de calitate pentru afacerea Ta !