Descarcati Flash Player pentru a vizualiza continutul .
Image 1 Title
Image 2 Title
Image 3 Title
Image 4 Title
Image 5 Title

AcasaServiciiAvantajeCarieraPortofoliuCautareContactCodul Fiscal 2014
Acasa arrow Info Utile
Servicii
Preturi
Noutati Legislative
Legislatie
Stiri
Info Utile
Programe - Declaratii
Etape infiintari societati
Link-uri utile
Coduri CAEN Rev.2
Codul Fiscal 2014
Codul Fiscal 2013
Codul Fiscal 2012
Codul Fiscal 2011
Cod Procedura Fiscala
Legea 31/1990
Legea 31/1991
Legea 64/1995
Legea 441/2006

Info Utile
ONRC: Noua procedura de actualizare a codurilor CAEN
  • HG nr. 322/2008 a introdus o serie de facilitati pentru actualizarea obiectului de activitate, conform editiei revizuite a CAEN - CAEN Rev. 2.
  • Inregistrarea mentiunilor in registrul comertului va fi scutita de taxe.
  • Comerciantii nu mai trebuie sa depuna actul modificator al actului constitutiv (Hotararea AGA sau Decizia asociatului unic) si actul constitutiv actualizat.
Firmele vor fi scutite pana in 2009 de la plata taxelor pentru actualizarea obiectului de activitate, conform editiei revizuite a CAEN. Actualizarea este posibila doar prin depunerea unei cereri.

Guvernul a acordat, prin Hotararea nr. 322/2008, facilitati pentru actualizarea obiectului de activitate potrivit Clasificarii activitatilor din economia nationala - CAEN Rev. 2, printre care si eliminarea  taxelor pentru inregistrarea mentiunilor in Registrul Comertului. 

Actul normativ a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 238 din 27 martie 2008 . 
 
Potrivit HG nr. 322/2008, scutirea de la plata taxelor se aplica pentru "persoanele juridice si dezmembramintele fara personalitate juridica ale acestora, precum si pentru persoanele fizice autorizate sa desfasoare activitati economice in mod independent si asociatiile familiale", pana la 1 martie 2009. 

Conform noilor prevederi, comerciantii nu mai trebuie sa depuna la Oficiile Registrului Comertului Hotararea AGA sau Decizia asociatului unic in vederea modificarii actului constitutiv, si, totodata, actul constitutiv actualizat
Vezi mai mult...
 
TVA: Tranzactiile intracomunitare vor fi declarate lunar
  • Comisia Europeana a adoptat propunerile de modificare a reglementarilor comunitare in materie de TVA.
  • Schimbul de informatii intre statele UE, cu privire la tranzactiile intracomunitare, se va reduce pana la aproape o luna.
  • Declaratiile recapitulative privind tranzactiile intracomunitare vor trebui depuse lunar.
  • Noile reglementari se vor aplica din 2010 si au ca scop combaterea fraudei TVA.
  • Propunerile adoptate recent de Comisia Europeana (CE) in materie de TVA vizeaza o serie de masuri pentru combaterea fraudei fiscale, cum ar fi schimbul de informatii mai rapid intre statele membre si declararea lunara a tranzactiilor intracomunitare.

    Executivul european a adoptat, saptamana trecuta, propunerile de modificare a Directivei 112/2006 (Directiva TVA) si a Regulamentului nr. 1798/2003 privind cooperarea administrativa in domeniul TVA care prevad accelerarea colectarii si a schimbului de informatii referitoare la tranzactiile intracomunitare.

    Aceste reglementari se vor aplica din 2010, in scopul combaterii fraudei privind TVA.

    Propunerile de Regulament si Directiva vizeaza, in principal, reducerea de la aproximativ 3-6 luni la 1-2 luni a schimbului de informatii privind orice tranzactie intracomunitara.
    Vezi mai mult...
     
    Clauza de mobilitate
    Ne propunem sa prezentam in continuare o clauza a carei prezenta in contractele individuale de munca - Codul muncii o permite, dar care apare destul de rar in aceste contracte. Totusi, utilitatea ei este indiscutabila si de aceea atragem atentia asupra ei.
    autor dr. Horatiu SASU

    Prezentare

    Prin clauza de mobilitate partile, in contractul individual de munca, stabilesc ca, in considerarea specificului muncii, executarea obligatiilor de serviciu de catre salariat nu se realizeaza intr-un loc stabil de munca.

    Determinarea locului de munca constituie o componenta esentiala a contractului individual de munca, asa cum prevede art. 17 alin. 3 coroborat cu art. 17 alin. 2 lit. b) din Codul muncii, neputand fi schimbat decat pe baza consimtamantului partilor si in cauzele prevazute de lege.

    Avand in vedere acest lucru, in contractul de munca este necesar sa se precizeze daca salariatul isi va desfasura activitatea intr-un singur loc, intr-o anumita raza determinata, ori in alte localitati decat in cele in care se afla angajatorul la care s-a incadrat in munca, asa cum cere Codul muncii la art. 17 alin. 3 coroborat cu art. 17 alin. 2 lit. b).
    Vezi mai mult...
     
    Corelarea calitatii de asociat unic cu cea de salariat
    Prezentul articol constituie un raspuns la materialul intitulat "Administrator societate comerciala - obligatoriu studii uperioare", publicat de Ana Cioriciu Stefanescu pe data de 26.03.2008, prin intermediul site-ului Avocatnet.ro.

    De la bun inceput trebuie sa mentionez ca precizarile de fata nu privesc obligativitatea studiilor superioare sau modificarea Clasificatiei Ocupatiilor din Romania, ci doar incidenta "noii" ocupatii de administrator al unei societati comerciale in corelare cu reglementarea administrarii societatilor cu raspundere limitata cu asociat unic.

    Astfel, autoarea amintita mentioneaza ca „[ocupatia de administrator societate comerciala] are incidenta numai in situatia reglementata de art. 196^1 alin. (3) din Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale care stipuleaza ca “asociatul unic poate avea calitatea de salariat al societatii cu raspundere limitata al carui asociat unic este” 1. in acest context trebuie mentionat ca aceeasi autoare a publicat un material conex, „Calitatea de salariat a administratorilor societatilor comerciale”, pe acelasi site, in data de 25.03.2008, in care sustine in principal ca interdictia revazuta de lege in sensul ca administratorii nu pot avea contract de munca pentru aceasta functie2 priveste toate societatile comerciale, iar art. 196^1 LSC consacra o exceptie de la regula, si deci numai asociatul unic poate fi administrator cu contract de munca in societatea sa.

    Vezi mai mult...
     
    Nivelul amenzilor pentru contraventiile fiscale

    Conform Ordonantei nr. 47/2007, contraventiile stabilite la articolul 219 al Codului de Procedura Fiscala se sanctioneaza astfel:

    a. amenda de la 6.000 lei la 8.000 lei, pentru persoanele fizice, si cu amenda de la 25.000 lei la 27.000 lei, pentru persoanele juridice, in cazul in care contribuabilii:
    - nu pun la dispozitia organului fiscal registre, evidente, documente de afaceri si orice alte inscrisuri. In acelasi scop, organul fiscal are dreptul sa solicite inscrisuri si altor persoane cu care contribuabilul are sau a avut raporturi economice sau juridice.
    - nu permit functionarilor imputerniciti de organul fiscal pentru a efectua o cercetare la fata locului, precum si expertilor folositi pentru aceasta actiune intrarea acestora pe terenuri, in incaperi si in orice alte incinte, in masura in care acest lucru este necesar pentru a face constatari in interes fiscal.

    Vezi mai mult...
     
    Registrul Comertului ar putea emite autorizatiile pentru PFA
  • Ministerul Intreprinderilor Mici si Mijlocii a elaborat un proiect de ordonanta de urgenta privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate si intreprinderile individuale sau familiale.
  • Proiectul de ordonanta de urgenta prevede mutarea procedurii de autorizare si inregistrare, in intregime, la registrul comertului.
  • In prezent, inmatricularea persoanelor fizice si a asociatiilor familiale in registrul comertului si inregistrarea fiscala a acestora se fac pe baza autorizatiei emise de primaria competenta.
  • Inregistrarea si autorizarea persoanele fizice si asociatiilor familiale ar putea fi simplificata. Ministerul pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii propune transferarea procedurilor la Oficiile Registrului Comertului, in timp ce primariile vor avea doar un rol de asistenta, consultanta sau de reprezentare.

    Un proiect de Ordonanta de urgenta, lansat recent in dezbatere publica de Ministerul pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii (MIMMCTPL), modifica substantial legislatia in privinta autorizarii si inregistrarii persoanelor fizice (PFA) si a asociatiilor familiale. 

    Vezi mai mult...
     
    Administrator societate comerciala - obligatoriu studii superioare
    Printre ocupatiile noi introduse prin Ordinul comun al Ministerului Muncii si al Institutului National de Statistica nr. 170/179 din 2008 pentru completarea Clasificarii ocupatiilor din Romania[1] este si cea de administrator societate comerciala.

    Aceasta a fost inclusa in categoria specialistilor cu functii administrative si comerciale, avand codul 241939 si are incidenta numai[2] in situatia reglementata de art. 1961 alin. (3) din Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale[3] care stipuleaza ca “asociatul unic poate avea calitatea de salariat al societatii cu raspundere limitata al carui asociat unic este”. 

    In ceea ce priveste nivelul de studii, mentionam ca potrivit Instructiunilor din Clasificarea ocupatiilor din Romania, codul 241939 al functiei de administrator societate comerciala indica ca pentru ocuparea acestuia sunt necesare studii superioare. 
    Vezi mai mult...
     
    Ghidul lucratorilor straini in Romania
    Acest ghid se adresează cetăţenilor străini, din state care nu sunt membre ale UE, care se află în România sau doresc să se stabilească în România în scop de muncă. În cuprinsul acestuia veţi găsi informaţii de bază privind intrarea, şederea şi rezidenţa în România.
    1
    GHIDUL LUCRĂTORULUI STRĂIN ÎN ROMÂNIA...................................................................................1
    CAPITOLUL I INTRAREA ŞI ŞEDEREA ÎN ROMÂNIA..............................................................................3
    1. Care sunt condiţiile generale pe care trebuie să le îndeplinească cetăţeanul străin pentru a i se permite intrarea şi şederea în scop de muncă pe teritoriul României?.......................................................3
    2. Care sunt documentele de trecere a frontierei de stat acceptate de statul român?.............................3
    3. Care sunt situaţiile în care li se refuză cetăţenilor străini intrarea pe teritoriul statului român?.............4
    4. Vize.........................................................................................................................................4
    CAPITOLUL II AUTORIZAŢIILE DE MUNCĂ.........................................................................................6
    1. Care sunt tipurile de autorizaţii de muncă ce pot fi acordate străinilor?.............................................6
    2. Care sunt documente necesare unui cetăţean străin pentru eliberarea autorizaţiei de muncă?.............6

    Vezi mai mult...
     
    Calitatea de salariat a administratorilor societatilor comerciale
    Art. V. din O.U.G. nr. 82/2007[1] pentru modificarea si completarea Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale[2] si a altor acte normative incidente, stipuleaza ca:

     “prin derogare de la prevederile art. 56 din Legea nr. 53/2003 Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare, contractele de munca ale administratorilor/directorilor, incheiate pentru indeplinirea mandatului de administrator/director inainte de intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, inceteaza de drept la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta - 29 iunie 2007 - sau, in cazul in care mandatul a fost acceptat ulterior intrarii in vigoare a prezentei ordonante, de la data acceptarii mandatului.

    Pana la aceasta data, art. 1371 alin. (3) din Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale, introdus prin Legea nr. 441/2006[3], prevedea ca in cazul in care administratorii au fost desemnati dintre salariatii societatii, contractul individual de munca este suspendat pe perioada mandatului.
    Fiind vorba de prevederi imperative, nerespectarea lor atrage decaderea persoanei in cauza din calitatea de salariat.

    Vezi mai mult...
     
    Sistemul corelat al clasificarilor la nivel international
    Activitati                Produse
                      +---------------------+ +---------------------+              +---------------+  +----+
    Nivelul mondial   |     ISIC Rev. 4     | |         CPC         |              |      HS       +->|SITC|
                      +----------+----------+ +----------+----------+            +-------+-------+  +----+
                                     v                              v                                      v
                      +---------------------+ +---------------------+ +----------+ +---------------+
    Nivelul UE        |     NACE Rev. 2     | |         CPA         | | PRODCOM  | |      CN       |
                      +----------+----------+ +----------+----------+ +----+-----+ +-------+-------+
                                     v                              v                       v                     v
                      +---------------------+ +---------------------+     +----------+    +---------------+
    Nivelul national  |     CAEN Rev. 2     | |        CPSA         |    | PRODROM  | |     TVIR      |
                      |(Versiune nationala a| |(Versiune nationala a| |(Versiune)| |   (Versiune   |
                      |    NACE Rev. 2)     | |        CPA)         | |        | |nationala a CN)|
                      +---------------------+ +---------------------+     +----------+    +---------------+
     

     
    Noul CAEN: Scutiri de taxe pentru actualizarea obiectului de activitate
    Firmele ar putea beneficia de facilitati pentru revizuirea obiectului de activitate in conformitate cu noua versiune a CAEN, prin eliminarea obligativitatii depunerii actului constitutiv actualizat la Oficiile Registrului Comertului si prin acordarea unor scutiri de taxe.

    Procedura de actualizare a obiectului de activitate pentru firmele ale caror coduri CAEN nu mai corespund cu noua Clasificare a Activitatilor din Economia Nationala , in vigoare de la inceputul acestui an, ar putea fi simplificata.

    Masurile au fost incluse intr-un proiect de hotarare a Guvernului, elaborat de Ministerul pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale (MIMMCTPL).

    Propunerea ministerului  vizeaza actualizarea gratuita a obiectului de activitate, la cererea comerciantilor. Astfel, firmele ar putea fi scutite de plata taxelor pentru inregistrarea mentiunilor in Registrul Comertului, pana la 1 martie 2009.
    Vezi mai mult...
     
    O noua ocupatie in COR: Administrator societate comerciala
    Ministerul Muncii si Institutul National de Statistica au introdus o noua ocupatie in Clasificarea Ocupatiilor din Romania: administrator societate comerciala.

    O serie de noi ocupatii au fost introduse prin  ordinul comun al Ministerului Muncii si al  Institutului National de Statistica nr. 170/179 din 2008 pentru completarea Clasificarii Ocupatiilor din Romania (COR), printre care si cea de administrator societate comerciala. Ordinul a fost publicat in Monitorul Oficial Partea I nr. 219 din 21 martie 2008.

    Ocupatia de administrator societate comerciala a fost inclusa in categoria specialistilor cu functii administrative si comerciale si are codul 241939

    Noua completare  va facilita inregistrarea contractelor de munca ale administratorilor societatilor comerciale la Inspectoratele Teritoriale de Munca, deoarece, pana acum, ocupatia  nu era prevazuta in COR. 

    Aceasta  se va aplica, insa, doar in cazul contractelor individuale de munca ale administratorilor societatilor comerciale cu raspundere limitata.

    Potrivit Legii societatilor comerciale, administratorii societatilor pe actiuni pot exercita aceasta functie doar in baza unui contract de mandat (administrare) si nu in baza unui contract de munca.
    Vezi mai mult...
     
    IFRS 2007 - Recomandare
    IFRS 2007 - Interpretarea si aplicarea standardelor
    internationale de contabilitate si raportare financiara

     

    Wiley IFRS 2007 reprezinta o sursa cuprinzatoare de indrumari in aplicarea IFRS-urilor in situatii complexe din viata reala, fiind un instrument valoros atat pentru cei care intocmesc situatiile financiare, cat si pentru auditori si pentru utilizatorii raportarilor financiare. Pentru o intelegere cat mai facila, pe tot parcursul cartii exista o multitudine de exemple create pentru a explica anumite cerinte din IFRS-uri, dar si selectii din situatii financiare reale care au fost publicate, ilustrandu-se astfel toate conceptele cheie. De asemenea, aceasta editie cuprinde si liste de verificare revizuite si complete; o comparatie actualizata si detaliata intre US GAAP si IFRS-uri, in corelare cu tema respectivelor capitole; discutii asupra principalelor proiecte ale IASB care pot avea un impact semnificativ asupra responsabilitatilor cititorilor pe parcusul anului viitor, inclusiv controversata incercare a IASB de a defini IFRS-urile pentru companiile mai mici.

    Editia revizuita din 2007 discuta cerinte importante si complexe, cum ar fi cele legate de contabilizarea:
                              - Instrumentelor financiare
                              - Contingentelor legate de pierderi
                              - Combinarilor de intreprinderi
                              - Beneficiilor angajatilor
                              - Tranzactiilor in valuta

    In continuare, editia 2007 acopera in detaliu toate standardele IAS si IFRS emise anterior, precum si interpretarile SIC si IFRIC, inclusiv complexele, dar importantele indrumari privind instrumentele financiare din IAS 32, IAS 39 si IFRS 7. Noi exemple au fost adaugate in fiecare capitol. Alte domenii complexe din raportarea financiara care au beneficiat de o analiza extinsa includ:
                              - Contractele de leasing
                              - Recunoasterea veniturilo
                              - Beneficiilor angajatilor
                              - Raportarea financiara consolidata
                              - Deprecierea activelor
                              - Agricultura
                              - Asigurarile
                              - Extractia mineralelor

        

    CUPRINS


    1. Introducere in Standardele Internationale de Raportare Financiara
    Vezi mai mult...
     
    Termen 25 martie: Angajatorii declara distinct impozitul si contributiile lunare
    Angajatorii au la dispozitie mai putin de doua saptamani pentru plata impozitului pe salarii si a contributiilor la bugetele de asigurari sociale lunare. Pana la 25 martie, trebuie sa depuna doua declaratii fiscale distincte, potrivit noilor reglementari.

    Angajatorii trebuie sa declare si sa plateasca impozitul pe salarii si contributiile de asigurari sociale, pana la data de 25 martie. Inca din luna februarie, au intrat in vigoare noi prevederi legislative, prin care acestia sunt obligati sa completeze lunar doua declaratii, in functie de categoria din care face parte parte obligatia fiscala. 

    Ordinul ANAF nr. 101/2008 (Click aici ) a introdus un nou formular, Declaratia privind obligatiile de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale – Declaratia 102.

    Astfel, obligatiile in contul bugetului de stat, printre care si impozitul pe salarii, vor fi declarate prin formularul 100 (Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat ), iar obligatiile care se platesc in contul bugetelor de asigurari sociale si fondurilor speciale vor fi declarate prin formularul 102 (Declaratie privind obligatiile de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale). 
    Vezi mai mult...
     
    Calculeaza-ti singur salariul net si contributiile la stat

    Pentru a va afla salariul net si contributiile care trebuie platite la bugetul de stat, va punem la dispozitie un calculator ( Click aici )

    Pornind de la salariul brut, tinand cont de conditiile de munca, de persoanele aflate in intretinere si de moneda in care se face plata, fiecare persoana isi poate afla salariul net, cu ajutorul calculatorului pus la dispozitie de LegalNet. 

    Totodata, calculatorul ofera informatii despre: contributiile la: somaj, pensie, sanatate; fond de garantare: concediu, garantare creante, concedii medicale, fond de risc; deduceri personale; impozit, comision ITM (carte la angajator si carte la ITM). 

    Calculatorul vine in ajutorul angajatilor, dar si in ajutorul angajatorilor, pentru ca afiseaza contributiile pe care le platesc ambele parti. 

    Calculatorul poate fi consultat pe siteurile: TaxeImpozite.ro si pe ContractdeMunca.ro

     
    << Start < Inapoi 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Inainte > Sfarsit >>

    Rezultate 426 - 450 din 490
    © 2024 Contabilitate Bucuresti - Contabilitate - Consultanta Contabilitate - Servicii de calitate pentru afacerea Ta !