Descarcati Flash Player pentru a vizualiza continutul .
Image 1 Title
Image 2 Title
Image 3 Title
Image 4 Title
Image 5 Title

AcasaServiciiAvantajeCarieraPortofoliuCautareContactCodul Fiscal 2014
Acasa arrow Info Utile
Servicii
Preturi
Noutati Legislative
Legislatie
Stiri
Info Utile
Programe - Declaratii
Etape infiintari societati
Link-uri utile
Coduri CAEN Rev.2
Codul Fiscal 2014
Codul Fiscal 2013
Codul Fiscal 2012
Codul Fiscal 2011
Cod Procedura Fiscala
Legea 31/1990
Legea 31/1991
Legea 64/1995
Legea 441/2006

Info Utile
Ministerul Muncii - PROIECT
Proiectul Ministerului Muncii poate fi vizualizat aici, impreuna cu Anexa 1, Anexa 2Anexa 3, Anexa 4
 
S-au modificat normele de aplicare a legii privind sistemul asigurarilor pentru somaj

Modificarea normelor de aplicare a legii 76/2002 a fost facuta pentru evidentierea elementelor care constituie venitul brut.
Normele metodologice au fost modificate dupa ce, de la 1 ianuarie 2008 a intrat in vigoare OUG 91/2007 care modifica legea 76/2002.
Venitul brut va constitui baza lunara de calcul asupra careia angajatorii vor avea obligatia de a retine si de a vira contributia individuala la bugetul asigurarilor pentru somaj.

Venitul brut realizat lunar de persoanele asigurate obligatoriu va reprezenta baza lunara de calcul asupra careia angajatorii vor avea obligatia de a retine si de a vira contributia individuala la bugetul asigurarilor pentru somaj.

Pana in prezent, angajatorii retineau contributiaa individuala la bugetul asigurarilor pentru somaj din salariul de baza lunar brut.

Guvernul a adoptat miercuri, 13 februarie 2008, o hotarare pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca. Hotararea Guvernului stabileste schimbarea bazei de calcul a contributiei individuale ale asigurarilor sociale prin includerea tuturor veniturilor brute realizate. 

Conform hotararii de guvren, venitul brut realizat poate fi constituit din:

 

Vezi mai mult...
 
Afla din FORUM: Clauza penala in contract accesoriu
In afara unui contract de vanzare - cumparare a unui imobil se poate negocia clauza penala intr-un contract separat.
Intrebarea pusa pe Forumul AvocatNet.ro a fost: daca exista un contract autentic de vanzare-cumparare a unui imobil, poate fi negociata. 

Raspunsurile forumistilor au fost: 
"Cred ca se poate, indiferent de numirea contractului se poate cere redenumirea sa in act aditional. Obligatiile si drepturile care rezulta din el sunt drepturi de creanta, deci e ok prin act sub semnatura privata"

"Problema este: acest contract prin care se prevede clauza penala poate fi considerat accesoriu contractului de vanzare cumparare a imobilului, pentru care se cere forma autentica ad validitatem? (atunci trebuie si el incheiat in forma autentica) sau este un simplu contract oarecare, pentru care forma nu are nici o importanta? Eu nu-s deloc sigur ...uneori as zice ca este accesoriu, alteori as zice ca nu-i accesoriu... motiv pentru care as avea nevoie si de alte opinii, eventual cu trimiteri la literatura sau jurisprudenta... " 
"Nici eu nu cred ca e accesoriu, ci ca ar fi vorba de doua acte care sa constituie un intreg. Avand in vedere ca legea impune forma autentica NUMAI pentru transmiterea dreptului de proprietate asupra terenurilor, trag concluzia ca orice alta clauza extrinseca transferului poate fi inclusa intr-un act separat, neautentic".
Sursa: Avocatnet.ro
 
OG nr. 47/2007: Deputatii elimina obligativitatea certificarii declaratiilor fiscale
Comisia de finante a Camerei deputatilor a eliminat obligativitatea certificarii declaratiilor anuale, decizie similara cu cea a Senatului. Proiectul de lege pentru aprobarea OG nr. 47/2007 a fost inclus in dezbateri, zilele acestea, la Camera Deputatilor.
La doar cateva luni de la publicarea in Monitorul Oficial a Ordonantei Guvernului nr. 47/2007, legislatia in materie fiscala ar putea fi modificata. OG nr. 47/2007 privind privind reglementarea unor masuri financiar-fiscale a fost publicata in Monitorul Oficial Partea I, Nr. 603 din 31.08.2007.
Ordonanta a modificat Codul de procedura fiscala,Ordonanta Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal si OUG nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.
Proiectul de lege pentru aprobarea OG nr. 47/2007 a fost adoptat deja de Senat si se afla pe ordinea de zi la Camera Deputatilor, care este si camera decizionala. Daca votul in plenul Camerei va fi favorabil, Legea pentru aprobarea OG nr. 47/2007 va fi trimisa presedintelui Romaniei, pentru promulgare.
Raportul Comisiei de finante a Camerei deputatilor, prezentat acum cateva zile pentru a fi dezbatut in plen, contine o serie de amendamente care aduc modificari importante actului normativ initiat de Guvern.
Vezi mai mult...
 
Asocierea in participatiune
Cadru legal: Asocierea in participatiune este reglementata de un numar limitat de prevederi legale continute in Codul mercial (art. 251-256). Cateva reguli speciale sunt prevazute si in Codul Fiscal si in normele sale de aplicare.

Concept 
Asocierea in participatiune este un tip special de contract prin care doua sau mai multe persoane fizice si/sau juridice convin sa creeze o asociere in care sa contribuie anumite bunuri in vederea exercitarii in comun a unor activitati comerciale, cu scopul de a imparti profitul obtinut. Asocierea astfel creata nu necesita formalitati de constituire inafara contractului, spre deosebire de societatile comerciale. Cu toate acestea, Codul Fiscal prevede ca asocierea trebuie inregistrata la organul fiscal competent inaintea inceperii activitatii.
Principala caracteristica a asocierii in participatiune este aceea ca nu creeaza o noua entitate juridica, drept care asocierea nu beneficiaza de personalitate sau patrimoniu propriu si in consecinta nu poate dobandi drepturi sau obligatii proprii.
Asocierea in participatiune are doua categorii de asociati: 1) asociatul principal, vizibil (administratorul), si asociatul secundar, ascuns (participantul). 
Vezi mai mult...
 
Formularul 101: depunere pe 15 februarie; Instructiuni de completare
15 februarie este termenul limita de depunere a declaratiilor fiscale anuale, respectiv declaratia 101 privind impozitul pe profit pe anul 2007. Numai companiile care au finalizate situatiile financiare pentru 2007 trebuie sa depuna declaratia 101 in data de 15 februarie 2008.

Pentru companiile care inca nu au finalizate situatiile financiare pentru anul trecut, termenul de depunere a declaratiei 101 este 15 aprilie 2008.

Pentru declaratiile fiscale ale companiilor nu mai este necesara certificarea de catre un consultant fiscal.

Conform siteului Ministerului Finantelor, declaratia 101 se poate depune in format electronic, sau pe hârtie prin codificarea informatiilor sub forma de cod de bare (vezi OMFP 409/2006 cu modificarile ulterioare), prin folosirea programelor respective, puse la dispozitie gratuit de Ministerul Economiei si Finantelor. PROGRAM . Contribuabilii din Bucuresti , Bacau, Bihor, Brasov, Braila, Cluj, Iasi, Ilfov, Olt, Sibiu, Timis si Vâlcea o pot depune si prin Internet.
Conform artcolului 13 din Codul Fiscal, sunt obligate la plata impozitului pe profit urmatoarele persoane, denumite in continuare contribuabili:
Vezi mai mult...
 
CAEN: Documente privind actualizarea obiectului de activitate al firmelor
Societatile comerciale trebuie sa-si actualizeze obiectul de activitate potrivit editiei revizuite a CAEN, aprobate prin Ordinul Institutului National de Statistica nr. 337/2007, in vigoare de la 1 ianuarie 2008.

Actualizarea obiectului de activitate se efectueaza la cererea comerciantilor in baza actului modificator, care va fi insotit de actul constitutiv actualizat.

Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) nu a dat un termen obligatoriu pentru conformarea societatilor comerciale cu noua editie revizuita CAEN (CAEN Rev. 2). In plus, ONRC recomanda  efectuarea actualizarii obiectului de activitate in acelasi timp cu modificarea altor elemente ale actului constitutiv .

Documente necesare pentru actualizarea obiectului de activitate 
Documentele necesare pentru inregistrarea in registrul comertului a mentiunilor privind actualizarea obiectului de activitate, potrivit CAEN Rev.2, sunt :
Vezi mai mult...
 
Contracte comerciale: noi reglementari privind executarea creantelor
Senatul a aprobat, miercuri, cu modificari, Ordonanta de urgenta nr. 119/2007 privind masurile pentru combaterea intarzierii executarii obligatiilor de plata rezultate din contractele comerciale.

Proiectul de lege pentru aprobarea Ordonanta de urgenta nr. 119/2007 a fost adoptat miercuri de plenul Senatului. Comisiile senatoriale au aprobat o serie de amendamente la actul normativ, care vizeaza anumite clarificari privind instanta competenta, procedura de urmat precum si caile de atac. 
Vezi mai mult...
 
Declaratiile anuale pot fi depuse fara certificarea consultantului fiscal
Agentia Nationala de Administrare Fiscala nu va amenda persoanele juridice care depun declaratiile fiscale anuale fara certificarea unui consultant fiscal. Obligativitatea a fost introdusa prin Ordonanta nr. 47/2007, insa Codul de procedura fiscala nu prevede sanctiuni contraventionale.
Ordonanta Guvernului nr. 47/2007 privind reglementarea unor masuri financiar-fiscale a introdus obligativitatea certificarii declaratiilor anuale fiscale de catre un consultant fiscal.
Astfel, in urma modificarilor aduse de OG nr. 47/2007, alineatul 5 al articolului 83 din Codul de procedura fiscala stabileste ca “declaratiile fiscale anuale ale contribuabililor persoane juridice vor fi certificate de catre un consultant fiscal, in conditiile legii, cu exceptia celor pentru care este obligatorie auditarea.”
Acesta prevedere se refera la Declaratia privind impozitul pe profit (formularul 101), care trebuie depusa anual de catre persoanele juridice, pentru anul precedent.
Vezi mai mult...
 
Ghid util pentru pensionarea anticipata pentru limita de varsta
Vreti sa stiti cand va puteti pensiona pentru limita de varsta conform Legii 19/2000? Dar cand puteti solicita pensionarea anticipata? Atunci cititi paginile urmatoare:

Conform Legii l9/2000, varsta standard de pensionare este de 60 ani pentru femei si 65 ani pentru barbati. Aceasta limita se va realiza abia in anul 20l5 pentru femeile nascute in ianuarie l955 si pentru barbatii nascuti in ianuarie 1950. Cresterea varstei de pensionare se face treptat, pe o perioada de l3 ani de la intrarea in vigoare a Legii 19/2000.

Si acum pentru a intelege tabelele afisate mai departe, sa luam cateva exemple:
Vezi mai mult...
 
Combaterea intarzierii executarii obligatiilor de plata rezultate din contracte comerciale
Reglementarea pe care o comentam se aplica creantelor certe, lichide si exigibile ce reprezinta obligatii de plata a unor sume de bani care rezulta din contracte comerciale.
av. Mara MUNTEAN 

In cele ce urmeaza, vom analiza urmatoarele aspecte: dobanda aplicabila obligatiilor de plata rezultate din contracte comerciale; dispozitii procedurale in legatura cu O.U.G. nr. 119/2007. Reglementarea nu se refera la:

a) creantele inscrise la masa credala in cadrul unei proceduri de insolventa;
b) contractele incheiate intre comercianti si consumatori.
Vezi mai mult...
 
Salarii minime intre 500 si 1000

Prin Contractul colectiv de munca unic la nivel national pe anii 2007 – 2010, au fost stabiliti coeficientii minimi de ierarhizare pentru urmatoarele categorii de salariati: 

a) muncitori:
 
1. necalificati = 1,
2. calificati = 1,2; 

b) personal administrativ incadrat in functii pentru care conditia de pregatire este: 

1. liceala = 1,2,
2. postliceala = 1,25; 

c) personal de specialitate incadrat pe functii pentru care conditia de pregatire este: 
1. scoala de maistri = 1,3,
2. studii superioare de scurta durata = 1,5; 

d)personal incadrat pe functii pentru care conditia de pregatire este cea de studii superioare = 2.
Astfel salariul minim brut, in functie de coeficientii minimi de ierarhizare, este de:
- 1000 de lei pentru personalul incadrat pe functii pentru care conditia de pregatire este cea de studii superioare
- 750 de lei pentru personalul incadrat pe functii pentru care conditia de pregatire este studii superioare de scurta durata 
650 de lei pentru personalul de specialitate incadrat pe functii pentru care conditia de pregatire este scoala de maistri;
- 625 de lei pentru personalul administrativ incadrat in functii pentru care conditiile de pregatire sunt studiile postliceale;
- 600 de lei pentru muncitori calificati si pentru personal administrativ incadrat in functii pentru care conditiile de pregatire sunt  studii liceale;
- 500 de lei pentru muncitori necalificati. 

Contractul colectiv de munca unic la nivel national cuprinde drepturile si obligatiile angajatorilor si ale salariatilor cu privire la conditiile generale de munca prevazute de legislatia in vigoare, precum si cele convenite in procesul de negociere.

Termenul de angajat, conform Contractului colectiv de munca,  desemneaza persoana juridica sau fizica autorizata potrivit legii, care administreaza, utilizeaza capital, indiferent de natura acestuia, si care foloseste forta de munca salariata.

Sursa: Avocatnet.ro

 
Noua baza de calcul a contributiei angajatorilor la garantarea platii creantelor salariale
De la 1 ianuarie 2008, se aplica o noua baza de calcul a contributiei angajatorilor. Ministerul Muncii propune modificarea normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 200/2006, in concordanta cu noile reglementari legislative.
Ordonanta de urgenta a Guvernului (OUG ) nr. 91/2007 a modificat baza de calcul a contributiei angajatorilor la Fondul de garantare pentru plata creantele salariale.  Astfel, contributia in cota de 0,25% va fi  aplicata asupra sumei veniturilor care constituie baza de calcul a contributiei individuale la bugetul asigurarilor pentru somaj realizate de salariatii incadrati cu contract individual de munca.
Angajatorii care sunt obligati sa plateasca aceasta contributie  beneficiaza de o diminuare cu 0,25 procente a contributiei la bugetul asigurarilor de somaj.
Ca urmare a noilor reglementari, Ministerul Muncii a propus un proiect de hotarare pentru modificarea normele de aplicare a Legii nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale.
Vezi mai mult...
 
Securitatea si Sanatatea in Munca

Stiati ca ...
 
        In cadrul propriilor responsabilitati, conform Legii 319/2006 si a Codului Muncii art. 173, angajatorul trebuie sa ia masurile necesare pentru protejarea securitatii si sanatatii salariatilor, inclusiv pentru activitatile de prevenire a riscurilor profesionale, de informare si pregatire, precum si pentru punerea în aplicare a organizarii protectiei muncii si mijloacelor necesare acesteia? 
        Riscurile de accidente sunt mai mari pentru angajatii din întreprinderile Mici si Mijlocii? Frecventa accidentelor mortale din întreprinderile cu mai putin de 50 de angajati este aproape dubla fata de cea înregistrata în unitatile de dimensiuni mai mari. 
        Securitatea si Sanatatea in Munca reprezinta o buna motivatie pentru angajati de a-si pastra locul de munca, diminuând astfel fluctuatiile de personal si, implicit, costurile recrutarii sau reconversiei profesionale? 
       Costurile legate de accidentele de munca sunt, de regula, mai ridicate decat cele cu prevenirea si reducerea riscurilor? 
       In fiecare an, circa 5 milioane de persoane din U.E. sufera accidente de munca, care genereaza întreruperi din lucru pentru mai mult de 3 zile, acestea însumând în medie 146 milioane de zile de lucru pierdute? 
       Societatile care ofera servicii in domeniul S.S.M., trebuie sa fie abilitate in baza Legii 319/2006? 

Sursa: Monica Ene - Inspector SSM

 
INSTRUCTIUNI de completare a formularului ( 010 )
"Declaratie de inregistrare fiscala / Declaratie de mentiuni pentru
persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica"


    Declaratia de inregistrare fiscala/Declaratia de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica, denumita in continuare declaratie, se completeaza si se depune de catre persoanele juridice, asocierile si alte entitati fara personalitate juridica.
    Declaratia de inregistrare se completeaza cu ocazia primei inregistrari fiscale, de regula cu ocazia infiintarii, iar declaratia de mentiuni se completeaza ori de cate ori se modifica datele declarate anterior.
    Declaratia se depune, direct sau prin imputernicit/reprezentant legal/reprezentant fiscal, la registratura organului fiscal competent ori la posta prin scrisoare recomandata, la termenele stabilite de legislatia in vigoare.
    Organul fiscal competent este:
   - pentru contribuabilii care se inregistreaza direct, prin imputernicit sau reprezentant legal, organul fiscal in a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal contribuabilul sau, in cazul depunerii declaratiei de mentiuni, organul fiscal in a carui evidenta este inregistrat;
   - pentru contribuabilii care se inregistreaza prin reprezentant fiscal, organul fiscal competent pentru administrarea persoanei impozabile care are calitatea de reprezentant fiscal.
    Formularul se completeaza in doua exemplare, inscriindu-se cu majuscule, citet si corect, toate datele prevazute. Un exemplar se pastreaza de contribuabil, iar celalalt exemplar se depune la organul fiscal competent.
Vezi mai mult...
 
<< Start < Inapoi 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Inainte > Sfarsit >>

Rezultate 476 - 490 din 490
© 2024 Contabilitate Bucuresti - Contabilitate - Consultanta Contabilitate - Servicii de calitate pentru afacerea Ta !