Descarcati Flash Player pentru a vizualiza continutul .
Image 1 Title
Image 2 Title
Image 3 Title
Image 4 Title
Image 5 Title

AcasaServiciiAvantajeCarieraPortofoliuCautareContactCodul Fiscal 2014
Acasa arrow Info Utile arrow Servicii de instruire si consultanta pentru firme, din fonduri nerambursabile
Servicii
Preturi
Noutati Legislative
Legislatie
Stiri
Info Utile
Programe - Declaratii
Etape infiintari societati
Link-uri utile
Coduri CAEN Rev.2
Codul Fiscal 2014
Codul Fiscal 2013
Codul Fiscal 2012
Codul Fiscal 2011
Cod Procedura Fiscala
Legea 31/1990
Legea 31/1991
Legea 64/1995
Legea 441/2006

Servicii de instruire si consultanta pentru firme, din fonduri nerambursabile
Statul a alocat 1,8 milioane de lei pentru intreprinderile mici si mijlocii care doresc sa beneficieze de fonduri pentru instruirea angajatilor si pentru servicii de consultanta.

Prin Ordinul nr. 791/2008, Ministerul pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale (MIMMCTPL) a aprobat Procedura de implementare a Programului national multianual pe perioada 2006-2011 pentru sustinerea accesului intreprinderilor mici si mijlocii la servicii de instruire si consultanta. Actul normativ a fost publicat in Monitorul Oficial Partea I nr. 475 din 27 iunie 2008. 
Pentru acest Program, MIMMCTPL a alocat 1,8 milioane de lei, suma destinata pentru acordarea unui ajutor de minimis pentru cel putin 120 de beneficiari, conform estimarilor ministerului. Derularea Programului se realizeaza prin intermediul oficiilor teritoriale pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie (OTIMMC).

Implementarea Programului va demara in termen de 10 zile lucratoare de la data publicarii Ordinului 791/2008. Beneficiarii eligibili trebuie sa obtina un acord de principiu al finantarii, prin depunerea unei cereri-tip, insotita de o serie de documente justificative, in termen de 5 zile de la demararea Programului.

Tipurile de ajutor financiar 

Prin Programul MIMMCTPL se sustin, prin alocatie financiara nerambursabila (voucher pentru instruire si/sau consultanta): 

a) instruirea personalului intreprinderilor mici si mijlocii avand functii de decizie si/sau de executie pe tematici prioritare: management (inclusiv managementul financiar, managementul resurselor umane), marketing, strategie si planificare, surse si metode de finantare a investitiilor si in alte domenii prioritare pentru desfasurarea activitatii intreprinderii; 

b)
participarea la cursuri de specializare/perfectionare profesionala a personalului angajat, pentru:
   - dobandirea de competente profesionale suplimentare;
   - aprofundarea cunostintelor de specialitate: metode moderne de conducere; tehnici moderne de vanzare; managementul unitatilor comerciale; managementul calitatii marfurilor si serviciilor si alte cursuri cu tematici adecvate;
   - instruirea teoretico-practica pentru dobandirea de cunostinte si deprinderi privind utilizarea tehnicii de calcul si informatizarea activitatilor specifice derulate de operatorul economic; 

c)
servicii de consultanta acordata pentru elaborarea urmatoarelor: Analiza/planul/strategia afacerii; Analiza/planificarea/strategia proiectelor de investitii; Studiu privind politica de preturi; Analiza/planul/strategia pozitiei pe piata/benchmarking; Analiza/planul/strategia organizationala; Organizarea sistemului de management al informatiilor; Analiza/planul/strategia sistemului de control; Analiza/planul/strategia comunicarii; Analiza/planul/fluxul operatiilor, proceselor, activitatii; Analiza/planificarea/strategia financiara; planificarea atragerii de fonduri; Evaluarea/planificarea/strategia/nevoilor de angajare si instruire a personalului; Cercetarea pentru aplicarea si inregistrarea de marci si brevete; Strategia de inovare.

In prevederile Programului nu se incadreaza finantarea cursurilor postuniversitare, cursurilor master, studiilor aprofundate

15.000 de lei pentru fiecare beneficiar 

Valoarea voucherului pentru instruire si/sau consultanta (alocatiei financiare nerambursabile), acordat beneficiarilor selectati, va reprezenta echivalentul a maximum 75% din valoarea fiecarei cheltuieli eligibile efectuate (exclusiv TVA.), in limita sumei totale maxime de 15.000 lei pentru un beneficiar.

Beneficiarii eligibili 

Conform procedurii aprobate prin Ordinul nr. 791/2008, pot beneficia de alocatii financiare nerambursabile in cadrul Programului, societatile comerciale si societatile cooperative care indeplinesc cumulativ, la data solicitarii, urmatoarele criterii de eligibilitate, dupa cum urmeaza:

Societatile comerciale: 

a) sunt organizate in baza Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare; 
b) sunt definite conform art. 2 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare: au o cifra de afaceri anuala neta de pana la 50 milioane euro, echivalent in lei, sau detin active totale care nu depasesc echivalentul in lei a 43 milioane euro la finele anului fiscal anterior (prin active totale se intelege active imobilizate plus active circulante plus cheltuieli in avans); au un numar mediu anual de salariati cuprins intre 1 si 249 inclusiv, in anul fiscal anterior; 
c) au capital social integral privat; 
d) au cel putin un an de la data infiintarii, in momentul depunerii cererii de acord de principiu pentru finantare; 
e) nu au datorii la bugetul general consolidat si la bugetele locale; 
f) au sediul, sunt inregistrate si isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei; 
g) au ca obiect de activitate productia de bunuri si/sau prestari de servicii; 
h) au incheiat anul fiscal 2007 cu profit operational; 
i) nu sunt in dificultate, in conformitate cu prevederile "Instructiunilor privind ajutorul de stat pentru salvarea si restructurarea firmelor in dificultate", publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. 244/2004.

Societatile cooperative: 

a) sunt organizate in baza Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei; 
b) indeplinesc conditiile de incadrare in categoria intreprinderilor mici si mijlocii, potrivit dispozitiilor Legii nr. 346/2004, cu modificarile si completarile ulterioare; realizeaza o cifra de afaceri anuala neta de pana la 50 milioane euro, echivalent in lei, sau detin active totale care nu depasesc echivalentul in lei a 43 milioane euro, conform ultimei situatii financiare aprobate. Prin active totale se intelege active imobilizate plus active circulante plus cheltuieli in avans; au un numar mediu anual de salariati cuprins intre 1 si 249 inclusiv, in anul fiscal anterior; 
c) au capital social integral privat; 
d) au cel putin un an de la infiintare in momentul depunerii cererii de acord de principiu pentru finantare; 
e) nu au datorii la bugetul general consolidat si la bugetele locale; 
f) au sediul, sunt inregistrate si isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei; 
g) au ca obiect de activitate productia de bunuri si/sau prestari de servicii; 
h) au incheiat anul fiscal 2007 cu profit operational; 
i) nu sunt in dificultate, in conformitate cu prevederile "Instructiunilor privind ajutorul de stat pentru salvarea si restructurarea firmelor in dificultate", publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. 244/2004.

Sursa: Avocatnet.ro

 
© 2024 Contabilitate Bucuresti - Contabilitate - Consultanta Contabilitate - Servicii de calitate pentru afacerea Ta !