Descarcati Flash Player pentru a vizualiza continutul .
Image 1 Title
Image 2 Title
Image 3 Title
Image 4 Title
Image 5 Title

AcasaServiciiAvantajeCarieraPortofoliuCautareContactCodul Fiscal 2014
Acasa arrow Info Utile arrow Modalitatea de indicare a preturilor. Reglementare si sanctiuni
Servicii
Preturi
Noutati Legislative
Legislatie
Stiri
Info Utile
Programe - Declaratii
Etape infiintari societati
Link-uri utile
Coduri CAEN Rev.2
Codul Fiscal 2014
Codul Fiscal 2013
Codul Fiscal 2012
Codul Fiscal 2011
Cod Procedura Fiscala
Legea 31/1990
Legea 31/1991
Legea 64/1995
Legea 441/2006

Modalitatea de indicare a preturilor. Reglementare si sanctiuni
Modalitatea de indicare a pretului de vanzare si a pretului pe unitatea de masura la produsele existente in suprafetele de vanzare, oferite de operatorii economici consumatorilor este reglementata de Hotararea Guvernului nr. 947/2000, republicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 643 din 9 septembrie 2008.

HG nr. 947/2000 transpune prevederile Directivei Parlamentului European si a Consiliului 98/6/CE din 16 februarie 1998 privind protectia consumatorilor in indicarea preturilor pentru produsele destinate consumatorilor, publicata in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene (JOCE) nr. L 80 din 18 martie 1998.

Actul normativ emis de Guvern nu se aplica in cazul vanzarilor prin licitatie, al vanzarilor de obiecte de arta sau de antichitati si nici in cazul produselor furnizate cu ocazia unei prestari de serviciu.

Potrivit HG nr. 947/2000 pretul de vanzare si pretul pe unitatea de masura se exprima in lei.In cazul in care vanzatorii ofera informatii privind preturile in alte valute, acestea trebuie sa fie clare si usor de inteles.

Responsabilitatea indicarii pretului de vanzare si a pretului pe unitatea de masura revine vanzatorului.

Pretul de vanzare si pretul pe unitatea de masura se indica intr-o forma clara, lizibila si usor de indentificat. Indicarea preturilor se face astfel incat consumatorul aflat in suprafata de vanzare sa le poata vedea in locurile de prezentare fara a intreba vanzatorul.

Preturile se indica pe produse sau langa acestea ori pot fi cuprinse intr-o lista sau intr-un catalog, impreuna cu preturile altor produse, in imediata apropiere a acestora. In cazul utilizarii cataloagelor vanzatorul trebuie sa asigure un numar suficient de exemplare la dispozitia consumatorilor.

La produsele preambalate se indica pretul pe unitatea de masura si pretul de vanzare corespunzator cantitatii preambalate.In cazul in care pretul pe unitatea de masura este identic cu pretul de vanzare se indica numai pretul de vanzare.

In cazul produselor preambalate pentru care reglementarile in vigoare prevad indicarea atat a cantitatii nominale, cat si a masei componentei solide, este suficient sa se indice pretul pe unitatea de masura al componentei solide.

Pentru produsele vandute in vrac prin cantarire sau masurare este obligatorie indicarea numai a pretului pe unitatea de masura.

Indicarea pretului de vanzare si/sau a pretului pe unitatea de masura este obligatorie pentru orice tip de publicitate in care se face referire la pret. In cazul publicitatii destinate vanzarii la distanta este obligatorie informarea asupra pretului de vanzare si asupra pretului pe unitatea de masura.


Se excepteaza de la indicarea pretului pe unitatea de masura:

a) alimentele care fac obiectul consumului pe loc in: unitati de alimentatie publica, structuri de primire turistice, cinematografe, teatre, institutii de invatamant, spitale, camine si tabere pentru copii si tineret;
b) produsele preambalate in cantitati mai mici de 50 grame sau mililitri, precum si cele mai mari de 10 kilograme sau litri;
c) produsele preambalate vandute de vanzatorii itineranti prin intermediul carucioarelor, rulotelor, al tuturor tipurilor de mijloace de transport;
d) produsele vandute prin distribuitor automat;
e) in cazul in care informatia asupra pretului pe unitatea de masura nu ar folosi consumatorului sau ar crea confuzii, respectiv:
— publicitatea cu timp scurt de expunere, in care informatia poate crea confuzii;
— ofertele promotionale in care pretul a fost redus datorita deteriorarii produsului si/sau pericolului ca acesta sa se deterioreze;
— produsele asortate vandute intr-un singur ambalaj, la care pretul pe unitatea de masura al fiecarui produs ar crea confuzie, iar indicarea pretului unui singur produs ar fi inselatoare.

Indicarea pretului pe unitatea de masura este obligatorie la produsele alimentare preambalate pentru care reglementarile specifice impun indicarea cantitatii nominale sau comercializarea in cantitati prescrise.

Produsele nealimentare pentru care este obligatorie indicarea pretului pe unitatea de masura sunt prevazute in anexa la HG nr. 947/2000, pe care v-o prezentam ca fisier atasat.

Amenzi intre 50 de lei si 100 de lei

Neindicarea pretului pe unitatea de masura potrivit prevederilor HG nr. 947/2000 constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 50 lei pana la 100 lei.

Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac de inspectorii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, precum si de reprezentantii imputerniciti ai altor organe ale administratiei publice, potrivit competentelor.

Sursa: Avocatnet.ro

 
© 2024 Contabilitate Bucuresti - Contabilitate - Consultanta Contabilitate - Servicii de calitate pentru afacerea Ta !