Descarcati Flash Player pentru a vizualiza continutul .
Image 1 Title
Image 2 Title
Image 3 Title
Image 4 Title
Image 5 Title

AcasaServiciiAvantajeCarieraPortofoliuCautareContactCodul Fiscal 2014
Acasa arrow Info Utile arrow ANAF: Contributiile de asigurari sociale pot fi declarate on-line
Servicii
Preturi
Noutati Legislative
Legislatie
Stiri
Info Utile
Programe - Declaratii
Etape infiintari societati
Link-uri utile
Coduri CAEN Rev.2
Codul Fiscal 2014
Codul Fiscal 2013
Codul Fiscal 2012
Codul Fiscal 2011
Cod Procedura Fiscala
Legea 31/1990
Legea 31/1991
Legea 64/1995
Legea 441/2006

ANAF: Contributiile de asigurari sociale pot fi declarate on-line
  • Ministerul Economiei si Finantelor a inclus in categoria formularelor care pot fi depuse on-line si Declaratia fiscala privind obligatiile de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale - Declaratia 102.
  • Reglementarea a fost introdusa prin Ordinul MEF nr. 858/2008.
  • Potrivit OMEF nr. 858/2008, de la 1 mai 2008, Declaratiile fiscale on-line vor fi semnate doar cu certificate digitale calificate.
Ministerul Economiei si Finantelor a inclus in categoria formularelor care pot fi depuse on-line si Declaratia fiscala privind obligatiile de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale - Declaratia 102.

Ordinul MEF nr. 858/2008 ( click aici ) a inclus in categoria formularelor care pot fi depuse on-line si Declaratia 102, utilizata, in principal, in cazul contributiilor sociale datorate de angajator, al celor retinute de la asigurati si in cazul contributiei angajatorilor la Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale. 

De asemenea, in aceasta categorie au fost incluse si Declaratia privind accizele si Decontul privind impozitul la titetiul din productia interna. 

Actul normativ a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 242 din 28 martie 2008.

Astfel, potrivit OMEF nr. 858/2008, contribuabilii pot depune on-line urmatoarele declaratii :

- Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat
- Declaratia privind obligatiile de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale
- Declaratia privind accizele
- Declaratia rectificativa
- Declaratia privind impozitul pe profit
- Decontul de taxa pe valoarea adaugata
- Decontul special de taxa pe valoarea adaugata
- Decontul privind accizele
- Decontul privind impozitul la titeiul din productia interna 

Prin Ordinul nr. 101/2008, ANAF a prevazut o declaratie fiscala distincta pentru obligatiile de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale (Declaratia 102). Anterior actului normativ, obligatiile se declarau prin formularul 100 – Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat. 

Declaratiile fiscale on-line vor fi semnate doar cu certificate digitale calificate 


Ministerul Economiei si Finantelor (MEF) a introdus, prin Ordinul nr. 858/2008, posibilitatea semnarii declaratiilor fiscale on-line cu certificate digitale calificate, eliberate de furnizorii de servicii de certificare, acreditati in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica.

De la 1 mai 2008, aceasta va fi singura posibilitate pentru semnarea declaratiilor fiscale care pot fi depuse pe internet, prin intermediul serviciului "Depunere declaratii on-line", disponibil pe site-ul MEF, portalul ANAF. De la inceputul lunii viitoare, Agentia Nationala de Administrare fiscala nu va mai elibera certificate digitale.

Noi cereri pentru depunerea declaratilor on-line 


Persoanele care detin un certificat digital calificat, imputernicite de contribuabil pentru semnarea declaratiilor fiscale, trebuie sa se inregistreze ca utilizator al serviciului "Depunere declaratii on-line" existent pe site-ul Ministerului Economiei si Finantelor, portalul ANAF. 
Acestea trebuie sa depuna formularului 150 "Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat", insotit de documentul de confirmare a certificatului digital calificat, existente pe site-ul Ministerului Economiei si Finantelor, portalul ANAF.

Documentul de confirmare se depune in format electronic, semnat digital de catre solicitant si confirmat prin semnatura electronica a autoritatii de certificare.

Cererea pentru utilizarea unui certificat digital calificat se completeaza, se transmite electronic si se listeaza prin functionalitatile puse la dispozitie de serviciul "Depunere declaratii on-line".

Exemplarul listat, semnat si stampilat de catre contribuabil, conform legii, se depune de catre persoana imputernicita pentru semnarea declaratiilor fiscale, la directia generala a finantelor publice judeteana sau, dupa caz, la Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, in a carei raza teritoriala contribuabilul isi are domiciliul fiscal.

Cererea in format hartie va fi insotita de urmatoarele documente:
- documentul de identitate a solicitantului, in original si in copie;
- documentul eliberat de contribuabil, din care rezulta dreptul solicitantului de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil.

 
© 2024 Contabilitate Bucuresti - Contabilitate - Consultanta Contabilitate - Servicii de calitate pentru afacerea Ta !