Descarcati Flash Player pentru a vizualiza continutul .
Image 1 Title
Image 2 Title
Image 3 Title
Image 4 Title
Image 5 Title

AcasaServiciiAvantajeCarieraPortofoliuCautareContactCodul Fiscal 2014
Acasa arrow Info Utile arrow Programul Comert pentru IMM-uri va fi lansat in 15 iulie. Cum poti aplica
Servicii
Preturi
Noutati Legislative
Legislatie
Stiri
Info Utile
Programe - Declaratii
Etape infiintari societati
Link-uri utile
Coduri CAEN Rev.2
Codul Fiscal 2014
Codul Fiscal 2013
Codul Fiscal 2012
Codul Fiscal 2011
Cod Procedura Fiscala
Legea 31/1990
Legea 31/1991
Legea 64/1995
Legea 441/2006

Programul Comert pentru IMM-uri va fi lansat in 15 iulie. Cum poti aplica
Programul multianual de dezvoltare si modernizare a activitatilor de comercializare a produselor si serviciilor de piata va putea fi accesat de IMM-uri incepand din 15 iulie 2013, data de la care aplicatia de inscriere va deveni disponibila online. Afla de la AvocatNet.ro care este procedura de implementare a programului, care sunt conditiile de eligibilitate, precum si ce reguli de inscriere trebuie sa respecti pentru a obtine finantarea.

Programul de dezvoltare si modernizare a activitatilor de comercializare a produselor si serviciilor de piata (Programul Comert, n.red.) este un program multianual de incurajare si de stimulare a dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, implementat de catre Ministerul Economiei.

Obiectivul principal il constituie sprijinirea operatorilor economici, societati comerciale si societati cooperative, prin facilitarea accesului la finantare, in scopul imbunatatirii performantelor economice si tehnice ale operatorilor economici, urmarind adaptarea la cerintele determinate de statutul Romaniei ca stat membru al Uniunii Europene, prin cresterea nivelului de competitivitate, crearea si mentinerea locurilor de munca, sporirea protectiei consumatorilor si securitatii alimentare.

In anul 2013, Programul va putea fi accesat de cei interesati incepand din 15 iulie, data la care aplicatia de inscriere va deveni activa pe site-ul dedicat, programenationale2013.aippimm.ro, anunta Agentiei pentru Implementarea Proiectelor si Programelor pentru IMM-uri (AIPPIMM) pe pagina sa de internet.

Bugetul alocat in acest an este de 17.000.000 lei pentru acordarea de alocatii financiare neramursabile, estimandu-se acordarea de ajutor de minimis unui numar de minimum 213 beneficiari.

Cine poate aplica in cadrul programului?

Procedura de implementare a programului a fost aprobata recent prin Ordinul Ministerului Economiei nr. 35/2013, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 398, din 2 iulie 2013, si poate fi consultata pe site-ul AIPPIMM.

Conform Procedurii, pot beneficia de alocatii financiare neramursabile operatorii economici care indeplinesc cumulativ urmatoarele criterii de eligibilitate:

  • sunt inregistrati conform Legii nr.31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile  ulterioare sau in baza  Legii nr.1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei sau in baza Ordonantei de Urgenta a Guvernului Romaniei nr.6/2011 pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii tineri si sunt incadrate in categoria intreprinderilor mici si mijlocii;
  • sunt persoane juridice (societati comerciale/societati cooperative), care au ca obiect de activitate comercializarea produselor si serviciilor de piata, activitati prevazute in anexa nr. 1 la prezenta procedura (coduri CAEN conform Ordinului Presedintelui Institutului National de Statistica nr. 337/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, privind actualizarea Clasificarii activitatilor din economia nationala);
  • au cel putin 1 an calendaristic de la infiintare la data completarii on-line a planului de investitii  si codul CAEN pentru care solicita finantare este autorizat de cel putin 3 luni la data completarii on-line a planului de investitii, conform art. 15 din Legea 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare;
  • au obtinut profit din exploatare, in exercitiul financiar precedent depunerii cererii de finantare;
  • au capital social integral privat;
  • nu au datorii la bugetul general consolidat si la bugetele locale, atat pentru sediul social, cat si pentru toate punctele de lucru;
  • au o cifra de afaceri anuala neta de pana la 50 milioane de euro, echivalent in lei, sau detin active totale care nu depasesc echivalentul in lei a 43 milioane de euro, la finele anului fiscal anterior (prin active totale se intelege active imobilizate plus active circulante plus cheltuieli in avans);
  • au un numar mediu anual de salariati mai mic de 250, in anul fiscal anterior;  
  • au sediul social, sunt inregistrate la Oficiul Registrului Comertului si isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei;
  • nu sunt in stare de dizolvare, reorganizare judiciara, lichidare, insolventa, faliment, executare silita, inchidere operationala sau suspendare temporara a activitatii;
  • nu sunt in dificultate, in conformitate cu prevederile”Liniilor directoare privind ajutorul de stat pentru salvarea si restructurarea intreprinderilor aflate in dificultate", publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244/2004;
  • au obtinut cel putin 50 puncte in urma completarii on-line a planului de investitii, conform modelului si criteriilor prevazute in anexa nr. 3 la prezenta procedura;
  • nu au fost subiectul unei decizii a Comisiei Europene sau a OTIMMC de recuperare a unui ajutor de stat sau, in cazul in care au facut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executata si creanta integral recuperata;
  • nu au primit un ajutor ilegal,  in conformitate cu prevederile”Liniilor directoare privind ajutorul de stat pentru salvarea si restructurarea intreprinderilor aflate in dificultate", publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244/2004;

In plus, beneficiarii sunt obligati sa mentina investitia pentru care primesc alocatia financiara nerambursabila in mediul declarat in planul de investitii (rural sau urban),  pentru o perioada de minimum 3 ani. De asemenea, trebuie sa pastreze locurile de munca create prin program conform numarului de locuri de munca pentru care a primit punctaj in planul de investitii.

Atentie! Nu se acorda alocatii in cadrul Programului pentru: activitati de pescuit si acvacultura, activitati legate de productia primara a produselor agricole, activitati de procesare si marketing ale produselor agricole, activitati legate de export catre state terte sau state membre, si anume, ajutoarele legate direct de cantitatile exportate, de crearea si functionarea unei retele de distributie sau pentru alte cheltuieli curente legate de activitatea de export sau pentru achizitionarea vehiculelor de transport rutier de marfa acordat agentilor economici care au ca obiect de activitate prestarea de servicii de transport rutier de marfa contra cost.

Cine NU poate beneficia de finantare?

Procedura de implementare a programului stabileste clar ca anumiti operatori economici nu pot beneficia de alocatii financiare nerambursabile.

Este vorba despre acei operatori care au primit, cumulat pe parcursul ultimilor 3 ani fiscali consecutivi (2 ani fiscali precedenti si anul fiscal in curs), ajutoare de minimis (fie din surse publice nationale, fie din surse comunitare) in valoare totala de 200.000 euro.

Totodata, nu vor beneficia de alocatii nici acei operatori aflati in situatia in care exista legaturi intre structurile actionariatului beneficiarului si ofertantii acestuia, intre personalul din cadrul Ministerului Economiei/OTIMMC implicat in implementarea Programului si ofertanti, atunci cand ofertantul castigator detine pachetul majoritar de actiuni in doua firme participante pentru acelasi tip de achizitie in cadrul achizitiilor realizate de solicitantii privati ai fondurilor nerambursabile sau in situatia in care exista legaturi intre structurile actionariatului beneficiarului si personalul din cadrul Ministerului Economiei/OTIMMC implicat in implementarea Programului.

Cum poti aplica?

Inscrierea in program, solicitarea acordului de principiu pentru finantare si completarea planului de investitii in vederea obtinerii finantarii se fac on-line pe site-ul www.aippimm.ro, inregistrarea devenind activa in 15 iulie 2013, incepand cu ora 10.00.

Pentru participarea la program, fiecare solicitant trebuie sa se inregistreze cu user si parola. Dupa inregistrare, se completeaza on-line planul de investitii si se incarca in aplicatie documentele solicitate.

"In vederea inscrierii in cadrul Programului, operatorul economic va completa si transmite on-line planul de investitii incepand cu ora 10.00 a primei zile de inscriere, timp de 10 zile de la demararea inscrierii in Program, pana la ora 20.00 a ultimei zile de inscriere, cu posibilitatea de prelungire a termenului pana la epuizarea bugetului", se precizeaza in Procedura de implementare a programului.

Atentie! In cazul in care nu sunt completate coerent toate punctele si subpunctele din cadrul fiecarei sectiuni a planului de investitii, aplicantul va primi scrisoare de respingere.

In momentul salvarii si transmiterii datelor inregistrate in aplicatie in cadrul planului de investitii on-line, aplicatia software va genera automat solicitantului un mesaj de confirmare a efectuarii inregistrarii cu datele corespunzatoare, completate de catre acesta, mesaj care va ajunge automat pe adresa de email a solicitantului. Solicitantii vor tipari Cererea-tip de acord de principiu pentru finantare dupa completare, o vor semna, stampila, scana si incarca in aplicatie. Originalul semnat si stampilat se depune la OTIMMC de care apartine judetul in care este inregistrata firma solicitanta

Planul de investitii on-line corect si integral completat va putea fi transmis si inregistrat o singura data in cadrul aplicatiei programul electronic de inregistrare on-line a planurilor de investitii nepermitand inscrierea de doua ori a aceluiasi operator economic.

Calcularea punctajului planurilor de investitii se va face in mod automat si transparent dupa completarea de catre aplicanti a sectiunilor din aplicatia software, punctajul minim pentru a fi acceptat de principiu la finantare fiind de 50 de puncte din maxim 100 de puncte posibile.

---

Prin Program, beneficiarii eligibili primesc o valoare a finantarii de maximum: 80% pentru microintreprinderi, 70% pentru intreprinderi mici si 60% pentru intreprinderi mijlocii din valoarea totala a cheltuielilor eligibile efectuate (exclusiv TVA). "Valoarea maxima a AFN nu poate depasi suma de 80.000 lei pentru fiecare beneficiar", se mai arata in procedura.


 
© 2024 Contabilitate Bucuresti - Contabilitate - Consultanta Contabilitate - Servicii de calitate pentru afacerea Ta !