Descarcati Flash Player pentru a vizualiza continutul .
Image 1 Title
Image 2 Title
Image 3 Title
Image 4 Title
Image 5 Title

AcasaServiciiAvantajeCarieraPortofoliuCautareContactCodul Fiscal 2014
Acasa arrow Stiri arrow Toate operatiunile pe care le raportezi in formularul 394 conform noilor reguli de completare
Servicii
Preturi
Noutati Legislative
Legislatie
Stiri
Info Utile
Programe - Declaratii
Etape infiintari societati
Link-uri utile
Coduri CAEN Rev.2
Codul Fiscal 2014
Codul Fiscal 2013
Codul Fiscal 2012
Codul Fiscal 2011
Cod Procedura Fiscala
Legea 31/1990
Legea 31/1991
Legea 64/1995
Legea 441/2006

Toate operatiunile pe care le raportezi in formularul 394 conform noilor reguli de completare
Declaratia 394 se depune numai de contribuabilii inregistrati in scopuri de TVA care au realizat, pe teritoriul Romaniei, in perioada de raportare, prestari de servicii sau achizitii de bunuri si servicii de la/catre alti contribuabili cu un cod valid de TVA. Printr-un comunicat de presa dat publicitatii la finalul lunii mai, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a modificat substantial raportarile care trebuie facute de contribuabili in acest formular. AvocatNet.ro va reaminteste astazi tot ce trebuie sa declarati in 394.

Ce se declara in declaratia 394

Potrivit Ordinului ANAF nr. 3596 / 2011, in formularul 394 se raporteaza toate operatiunile impozabile si taxabile cu cota prevazuta de lege realizate pe teritoriul national, pentru care:

  • este emisa o factura in perioada de raportare, inclusiv pentru avansuri si cele care au inscrisa mentiunea "taxare inversa " sau “TVA la incasare”;
  • s-a primit o factura in perioada de raportare, inclusiv cele care au inscrisa mentiunea "taxare inversa" sau “TVA la incasare”.

De asemenea, conformnoilor dispozitii ale ANAF, emise la finalul lunii mai, si bonurile fiscale de pana la 100 de euro care au imprimat codul de inregistrare in scopuri de TVA al beneficiarului trebuie declarate in formular.

"Declaratia (394 – n.red.) trebuie sa contina toate facturile care au fost emise/primite in perioada de raportare, inclusiv cele care au inscrisa mentiunea "taxare inversa" sau "TVA la incasare", precum si bonurile fiscale cu valoare sub 100 de euro care indeplinesc conditiile unei facturi simplificate pentru care beneficiarul a solicitat inscrierea codului de inregistrare in scopuri de TVA", arata Fiscul intr-un comunicat transmis presei in 27 mai, publicat si pe pagina de internet a institutiei.

Va reamintim ca, din 14 martie, contribuabilii au posibilitatea sa isi deduca TVA pentru bunuri si servicii si de pe bonurile fiscale, a caror valoare este de pana la 100 de euro cu tot cu TVA. Reglementarea se aplica pentru orice bunuri si servicii achizitionate pentru societate, care nu depasesc valoarea mentionata, fie ca e vorba de carburanti, carti de vizita, materii prime, materiale, servicii de consultanta sau orice alt ceva.

Normele Codului fiscal precizeaza ca, pentru a se putea face deducerea pe baza bonurilor fiscale, aceste documente trebuie sa aiba imprimat codul de TVA al beneficiarului. Reglementarile legale puncteaza ca mentiunea privind codul de TVA trebuie imprimata ”cu ajutorul casei de marcat”, intelegand astfel ca este necesar ca aceasta informatie sa faca parte din formatul standard al bonului fiscal, asa cum este emis de aparatul de marcat, nefiind acceptata o mentiune ulterioara cu pixul, spre exemplu.

Trebuie sa stiti ca declaratia 394 se completeaza cu valoarea cumulata inscrisa in facturile emise/primite pentru fiecare cod de inregistrare in scopuri de TVA ale partenerilor de tranzactii.

Singura exceptie exista la operatiunile pentru care se aplica taxarea inversa. In cazul acestora, valorile totale  inscrise in facturile aferente tranzactiilor pentru care se aplica taxarea inversa se completeaza  pe acelasi formular, insa separat de restul operatiunilor, avand in vedere ca Nu formularul 394 cuprinde  o pozitie distincta pentru declararea operatiunilor de livrari/achizitii de cereale si plante tehnice pentru care se aplica taxarea inversa.

Daca dupa depunerea declaratiei se constata  existenta unor omisiuni sau erori in datele declarate sau in cazul in care una ori mai multe facturi  sunt emise in cursul unei perioade de raportare, dar sunt primite de beneficiarul tranzactiei dupa data depunerii declaratiei, persoana impozabila trebuie sa depuna o noua declaratie corect completata, care inlocuieste declaratia informativa depusa initial.

Atentie! Nu se declara in 394:

  • Livrarile sau achizitiile pentru care s-a emis bon fiscal, dar  nu s-a emis factura;
  • Operatiunile cu persoanele neplatitoare de TVA in Romania;
  • Facturile emise prin autofacturare

Termenul de depunere si perioada de raportare

Declaratia 394 se depune in data de 25 a lunii urmatoare incheierii perioadei de raportare, numai daca in acest timp  au fost realizate operatiunile mentionate anterior, care trebuie raportate.

Contribuabilii care nu depun la timp acest formular risca amenzi cuprinse intre 12.000 si 14.000 de lei, daca sunt persoane juridice, si amenzi intre 2.000 si 3.500 de lei, daca sunte persoane fizice.

Atentie!Contribuabilii care nu au realizat astfel de operatiuni in perioada de raportare nu depun declaratia pe zero, in conditiile in care formularul 394 este o declaratie informativa, nu una fiscala (numai in cazul declaratiei fiscale exista obligatia depunerii chiar daca nu se desfasoara activitate sau nu rezulta sume de plata intr-o perioada de raportare).

Perioada de raportare a formularului 394 este perioada fiscala declarata pentru decontul de TVA – lunar, trimestrial, etc.

Cum se depune declaratia

Formularul 394 se depune in format electronic sub forma unui fisier PDF care are atasat in fisier XML. Transmiterea la ANAF se poate face online, pentru cei care detin o semnatura electronica, sau direct la ghiseul organului fiscal.

De asemenea, formularul poate fi transmis si prin posta cu confirmare de primire.

Finante Brasov reaminteste ca informatiile declarate in "Lista livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii efectuate pe teritoriul national" si cele declarate in "Lista achizitiilor de bunuri si servicii efectuate pe teritoriul national", de catre toate persoanele inregistrate in scopuri de TVA se vor incrucisa la nivel central in vederea corelarii informatiilor declarate pe codurile de inregistrare in scopuri de TVA ale furnizorului (emitent al facturii) si beneficiarului (cel catre care s-a emis factura) iar informatiile din baza de date vor fi puse la dispozitia organelor de control.


 
© 2024 Contabilitate Bucuresti - Contabilitate - Consultanta Contabilitate - Servicii de calitate pentru afacerea Ta !