Descarcati Flash Player pentru a vizualiza continutul .
Image 1 Title
Image 2 Title
Image 3 Title
Image 4 Title
Image 5 Title

AcasaServiciiAvantajeCarieraPortofoliuCautareContactCodul Fiscal 2014
Acasa arrow Info Utile arrow Clarificari privind completarea registrului de evidenta fiscala. Ce trebuie sa contina documentul?
Servicii
Preturi
Noutati Legislative
Legislatie
Stiri
Info Utile
Programe - Declaratii
Etape infiintari societati
Link-uri utile
Coduri CAEN Rev.2
Codul Fiscal 2014
Codul Fiscal 2013
Codul Fiscal 2012
Codul Fiscal 2011
Cod Procedura Fiscala
Legea 31/1990
Legea 31/1991
Legea 64/1995
Legea 441/2006

Clarificari privind completarea registrului de evidenta fiscala. Ce trebuie sa contina documentul?
Registrul de evidenta fiscala este unul dintre registrele obligatorii pentru societatile comerciale. Obligatia de a-l completa a fost introdusa si in Codul fiscal de la 1 februarie, pana acum ea nefiind mentionata in acest act normativ. Mai mult decat atat, prin Normele de aplicare a Codului fiscal, publicate recent de Finante in dezbatere publica, au fost clarificate elementele pe care acest registru trebuie sa le contina.

OG nr. 8/2013 a introdus in Codul fiscal obligativitatea contribuabililor platitori de impozit pe profit sa evidentieze in registrul de evidenta fiscala veniturile impozabile realizate din orice sursa, intr-un an fiscal, precum si cheltuielile efectuate in scopul realizarii acestora. Noua prevedere este precizata la art. 19, la un alineat nou introdus – alin.6.

Pana acum completarea acestui registru era prevazuta doar in Ordinului Ministerului Finantelor nr.870/2005, actul normativ care il reglementeaza. Potrivit acestui ordin, registrul de evidenta fiscala se intocmeste de catre contribuabilii care sunt inregistrati ca platitori de impozit pe profit. Desi registrul este document cu regim special de tiparire si distribuire, normele legale permit societatilor sa-l intocmeasca si in forma electronica (conform art. 12 din actul normativ citat).

Acest registru are ca scop inscrierea tuturor informatiilor care au stat la determinarea profitului impozabil si a calculului impozitului pe profit cuprins in declaratia privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat. Documentul se patreaza la domiciliul fiscal al contribuabilului si trebuie prezentat organelor de inspectie fiscala de cate ori este nevoie.

Informatiile inscrise in acest registru trebuie inregistrate in ordine cronologica si trebuie sa corespunda cu operatiunile fiscale si cu datele privind impozitul pe profit din declaratia privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat.

"Inregistrarile in Registrul de evidenta fiscala se vor face pentru fiecare perioada pentru care contribuabilul are obligatia de a declara impozitul pe profit", mai prevede actul normativ citat.

Recent Ministerul Finantelor Publice a lansat in dezbatere publica si normele de aplicare pentru noile reglementari din Codul fiscal, completand si prevederile referitoare la registrul de evidenta fiscala.

Astfel, potrivit proiectului de HG publicat de Finante, Normele Codului fiscal vor stabili ca, pentru determinarea profitului impozabil, contribuabilii sunt obligati sa intocmeasca un registru de evidenta fiscala, tinut in forma scrisa sau electronica.

In acest document, mai prevad Normele de aplicare a Codului fiscal, trebuie inscrise:

  • veniturile impozabile realizate de contribuabil, din orice sursa intr-un an  fiscal,
  • cheltuielile efectuate in scopul realizarii acestor cheltuieli, precum  si
  • orice informatie cuprinsa in declaratia fiscala, obtinuta in urma unor prelucrari ale datelor  furnizate de inregistrarile contabile. 

"Evidentierea veniturilor impozabile si a cheltuielilor aferente,  se efectueaza pe natura economica, prin totalizarea acestora pe trimestru si/sau an fiscal", mai precizeaza noile reglementari din Normele de aplicare a Codului fiscal.

Cum obtii registrul de evidenta fiscala

Potrivit Ordinului Ministerului Finantelor nr.870/2005, registrul de evidenta fiscala se elibereaza contra cost de catre unitatile fiscale, pe baza unei cereri. Aceasta trebuie insotita de certificatul de inregistrare al societatii emis de Oficiul National al Registrului Comertului. Totusi, s-ar putea sa mai aveti nevoie si de:

  • copie Certificat Constatator;
  • copie Hotarare Judecatoreasca de infiintare a societatii comerciale;
  • copie dupa actul de identitate al persoanei delegate sa depuna solicitarea si sa ridice registrul.

Cererea pentru achizitionarea registrului trebuie depusa in maxim 30 de zile de la inregistrarea unei societati (numai daca firma s-a declarat platitoare de impozit pe profit). Contribuabilii care nu mai indeplinesc conditiile de platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor trebuie sa achizitioneze Registrul de evidenta fiscala in 30 de zile de la data la care au devenit platitori de impozit pe profit.


 
© 2024 Contabilitate Bucuresti - Contabilitate - Consultanta Contabilitate - Servicii de calitate pentru afacerea Ta !