Descarcati Flash Player pentru a vizualiza continutul .
Image 1 Title
Image 2 Title
Image 3 Title
Image 4 Title
Image 5 Title

AcasaServiciiAvantajeCarieraPortofoliuCautareContactCodul Fiscal 2014
Acasa arrow Info Utile arrow Inregistrarea contractului de inchiriere la administratia financiara
Servicii
Preturi
Noutati Legislative
Legislatie
Stiri
Info Utile
Programe - Declaratii
Etape infiintari societati
Link-uri utile
Coduri CAEN Rev.2
Codul Fiscal 2014
Codul Fiscal 2013
Codul Fiscal 2012
Codul Fiscal 2011
Cod Procedura Fiscala
Legea 31/1990
Legea 31/1991
Legea 64/1995
Legea 441/2006

Inregistrarea contractului de inchiriere la administratia financiara
Situatia in care o persoana nu poate inregistra la administratia financiara contractul de inchiriere pentru ca titlul de proprietate al imobiluilui contine numele unei persoane decedate.
Situatia

O persoana a incheiat un contract de inchiriere, in calitate de chirias, urmand ca proprietarul sa-l inregistreze la administratia financiara.

Cu aceasta ocazia, chiriasul a descoperit ca titlul de proprietate al imobilului este pe numele sotului decedat, nefiind dezbatuta mostenirea, iar mostenitorii sunt sotia si cele doua fiice, acestea din urma fiind plecate din tara. Mostenitorii nu au posibilitatea financiara de a dezbate mostenirea. Totodata, utilizatorul precizeaza ca imobilul a fost inchiriat si cu acordul celor doua fiice.

Inregistrarea contractului este necesara pentru decontarea chiriei platite de chirias.

Intrebarile

Care ar fi solutia cea mai rapida de a inregistra contractul, avand in vedere ca a trecut o saptamana de la incheierea acestuia, avand in vedere ca cei de la autoritatea fiscala spun ca nu se poate, nefiind trecut numele celui care inchiriaza pe titlul de proprietate?

Raspunsurile

O persoana de pe forum considera ca inregistrarea contractului de inchiriere la autoritatea fiscala nu constituie obligatie imperativa si nici impediment pentru derularea in bune conditii a clauzelor reciproc negociate si asumate. Aceasta adauga si faptul ca succesibilii au dreptul sa faca acte de administrare a imobilului si nu este obligatoriu sa se inregistreze contractul la finante, daca s-a incheiat un contract in care sunt prevazute clauzele si condtiile derularii acestuia.

Un alt utilizator recomanda sa se astepte dezbaterea succesiunii si, ulterior, inregistrarea contractului de inchiriere. “In conditiile in care aveti convingerea ca exista acordul din partea mostenitorilor asupra inchirierii, cand constatati buna credinta si buna vointa din partea sotiei supravietuitoare, pentru inregistrare contract, va revine obligatia sa asteptati dezbaterea succesiunii, cu eliberarea documentului doveditor”, spune aceasta persoana.

O alta persoana recomanda incheierea unui contract autentificat la notar, considerand ca daca acesta ar fi intocmit in forma solemna, va fi mai usor sa fie decontat.
 
Sursa: Avocatnet.ro
 
© 2024 Contabilitate Bucuresti - Contabilitate - Consultanta Contabilitate - Servicii de calitate pentru afacerea Ta !