Acasa arrow Info Utile arrow Concediul pentru cresterea copilului in conditiile incetarii CIM la termen

Concediul pentru cresterea copilului in conditiile incetarii CIM la termen
Intrabarea: "Daca o salariata cu contract individual de munca pe perioada determinata a intrat in concediu pentru cresterea copilului inainte sa inceteze acesta, este corecta incetarea de catre angajator a contractului individual de munca la implinirea termenului acestuia? "

Raspunsul:
Potrivit art. 56 alin. (1) lit. j) din Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare, contractul individual de munca incheiat pe durata determinata inceteaza la data expirarii termenului pentru care a fost incheiat.

Este vorba de un caz de exceptie de incetare a contractului individual de munca. De aceea, nu are importanta daca a intervenit anterior acestui termen concediul pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani.

Insa persoana intrata in acest concediu va continua sa primeasca indemnizatia si alocatia cuvenita, intrucat inainte cat si dupa incetarea contractului individual de munca, aceste drepturi banesti se asigura din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, de catre directia teritoriala, in conformitate cu art. 19 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 148/2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului, cu modificarile si completarile ulterioare.