Descarcati Flash Player pentru a vizualiza continutul .
Image 1 Title
Image 2 Title
Image 3 Title
Image 4 Title
Image 5 Title

AcasaServiciiAvantajeCarieraPortofoliuCautareContactCodul Fiscal 2014
Acasa arrow Info Utile arrow Neinregistrarea contractului de munca anterior inceperii activitatii - amenda pana la 20.000 lei
Servicii
Preturi
Noutati Legislative
Legislatie
Stiri
Info Utile
Programe - Declaratii
Etape infiintari societati
Link-uri utile
Coduri CAEN Rev.2
Codul Fiscal 2014
Codul Fiscal 2013
Codul Fiscal 2012
Codul Fiscal 2011
Cod Procedura Fiscala
Legea 31/1990
Legea 31/1991
Legea 64/1995
Legea 441/2006

Neinregistrarea contractului de munca anterior inceperii activitatii - amenda pana la 20.000 lei
Angajatorii vor plati o amenda cuprinsa intre 1500 si 20.000 de lei pentru fiecare contract de munca neinregistrat in registrul general de evidenta a salariatilor cel tarziu cu o zi inaintea inceperii activitatii, precum si o amenda cuprinsa intre 3500 si 5000 de lei pentru completarea acestuia cu date eronate, potrivit HG nr. 37/2010.

HG nr. 37/2010 a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 45 din 20 ianuarie 2009.

Actul normativ va impune angajatorilor o serie de obligatii cu privire la inregistrarea informatiilor privind angajatii, stabilind, in acelasi timp, alte doua noi contraventii: neinregistrarea contractelor individuale de munca in registrul general de evidenta a salariatilor anterior inceperii activitatii si completarea acestuia cu date eronate.

Potrivit actului normativ, angajatorii vor fi obligati sa inregistreze contractele de munca ale angajatilor cel tarziu pana in ziua anterioara inceperii activitatii de catre salariat, in registrul general de evident.

In caz contrariu, hotararea prevede o amenda de 1500 lei pentru fiecare contract neinregistrat in registrul general de evidenta a salariatilor anterior inceperii activitatii, fara ca valoarea cumulata a amenzii sa depaseasca 20000 lei si stabilirea amenzii de 3500 - 5000 lei pentru completarea registrului general de evidenta a salariatilor cu date eronate.

 Totodata, actul normativ prevede obligatia angajatorilor de a inregistra in registrul general de evidenta a salariatilor elementele de identificare a tuturor salariatilor - nume, prenume, CNP, data angajarii, functia/ocupatia conform specificatiei COR sau altor acte normative, tipul contractului - cel tarziu in ziua anterioara inceperii activitatii de catre salariat;

In plus, este prevazuta si inregistrarea in registru a datei si temeiului incetarii contractului individual de munca la data incetarii contractului individual de munca

Angajatorii au obligatia de a infiinta un registru general de evidenta a salariatilor, de a-l prezenta inspectorilor de munca la solicitarea acestora si de a-l transmite la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi au sediul sau domiciliul, dupa caz, in termen de 20 de zile de la data angajarii primului salariat si de 5 zile de la introducerea oricarei modificari.


In prezent, singura forma de munca nedeclarata sanctionata de Codul muncii (art. 276 alin. (1) lit. este primirea la munca a unui lucrator inainte de incheierea, in forma scrisa, a contractului individual de munca.

Dispozitiile referitoare la stabilirea si sanctionarea contraventiilor intra in vigoare la 10 zile de la data publicarii prezentei hotarari

Angajatorii incheie contracte scrise cu lucratorii, dar nu le inregistreaza la ITM

In aceste conditii, potrivit Ministerului Muncii, capacitatea inspectorilor de munca de a depista munca nedeclarata, in raport cu aceste reglementari, este diminuata de practica recenta a angajatorilor, extrem de frecventa in ultima perioada, de a incheia contracte scrise cu lucratorii, dar de a nu le inregistra la inspectoratele teritoriale de munca, decat daca fac obiectul unui control.

Ministerul Muncii apreciaza ca aceasta practica este inlesnita si de complicitatea lucratorilor. Acestia consimt sa nu le fie inregistrate contractele, iar in caz de control declara, sub semnatura, ca lucreaza pentru angajatorul respectiv doar de cateva zile (numarul declarat de zile este variabil, dar intotdeauna este mai mic de 20).

In urma analizei efectuaten de minister, a rezultat ca, pentru a putea creste numarul de controale si eficienta acestora, este necesara modificarea cadrului legislativ existent.

Astfel, una dintre solutiile identificate o reprezinta modificarea HG nr. 161/2006 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor si eliminarea termenului de 5 zile acordat angajatorilor pentru a comunica la inspectoratele teritoriale de munca orice noua angajare. Aceasta ar reprezenta o simplificare a procedurii de control, inspectorii de munca putand face verificarile doar pe baza registrului si nemaifiind necesare verificari in arhive.
 
© 2024 Contabilitate Bucuresti - Contabilitate - Consultanta Contabilitate - Servicii de calitate pentru afacerea Ta !