Descarcati Flash Player pentru a vizualiza continutul .
Image 1 Title
Image 2 Title
Image 3 Title
Image 4 Title
Image 5 Title

AcasaServiciiAvantajeCarieraPortofoliuCautareContactCodul Fiscal 2014
Acasa arrow Info Utile arrow Procedura de primire a cererilor de rambursare a TVA, pentru achizitiile din alt stat membru UE
Servicii
Preturi
Noutati Legislative
Legislatie
Stiri
Info Utile
Programe - Declaratii
Etape infiintari societati
Link-uri utile
Coduri CAEN Rev.2
Codul Fiscal 2014
Codul Fiscal 2013
Codul Fiscal 2012
Codul Fiscal 2011
Cod Procedura Fiscala
Legea 31/1990
Legea 31/1991
Legea 64/1995
Legea 441/2006

Procedura de primire a cererilor de rambursare a TVA, pentru achizitiile din alt stat membru UE
Potrivit dispozitiilor art.1472 alin.(2) din Codul fiscal, incepand cu data de 1 ianuarie 2010, persoana impozabila stabilita in Romania poate beneficia de rambursarea TVA achitate pentru importuri si achizitii de bunuri / servicii efectuate in alt stat membru.
Pentru a obtine o rambursare a TVA in statul membru de rambursare, persoana impozabila stabilita in Romania adreseaza o cerere de rambursare pe cale electronica statului membru respectiv pe care o inainteaza organului fiscal competent din Romania, prin intermediul portalului electronic pus la dispozitie de acesta. Organul fiscal competent din Romania va transmite electronic autoritatii competente din statul membru de rambursare cererea de rambursare completata corespunzator.

Conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca o persoana impozabila stabilita in Romania pentru a beneficia de rambursarea TVA in alt stat membru sunt reglementate de pct.491 din Normele metodologice de aplicare a Titlului VI „Taxa pe valoarea adaugata” din Codul fiscal.

Avand in vedere aceste reglementari legale, a fost necesara elaborarea unei proceduri de primire a cererilor de rambursare a TVA depuse de persoanele impozabile stabilite in Romania, pentru importuri si achizitii de bunuri/servicii, efectuate in alt stat membru.

Cererea de rambursare se depune, in format electronic, la organul fiscal competent din Romania, pana la data de 30 septembrie a anului calendaristic care urmeaza perioadei de rambursare, in conditiile prevazute de punctul 491 alin.(15)-(18) din normele metodologice.

Informatiile din cererea de rambursare si eventualele informatii suplimentare trebuie furnizate de solicitant in limba stabilita de statul membru de rambursare.

Dupa primirea cererii adresata statului membru de rambursare, organul fiscal competent din Romania trimite solicitantului, de indata, o confirmare electronica de primire a acesteia.

Organul fiscal competent din Romania verifica, cu ajutorul aplicatiei informatice, daca in perioada de rambursare inscrisa in cerere, solicitantul a fost persoana inregistrata in scopuri de TVA, potrivit art.153 din Codul fiscal, precum si daca documentele inscrise in sectiunea „Lista operatiunilor pentru care se solicita rambursarea TVA” sunt emise in perioada de validitate a codului de inregistrare in scopuri de TVA al persoanei impozabile stabilita in Romania.

Daca solicitantul nu a fost, in perioada de rambursare, persoana inregistrata in scopuri de TVA, potrivit art.153 din Codul fiscal, sau daca documentele inscrise in sectiunea „Lista operatiunilor pentru care se solicita rambursarea TVA” nu au fost emise in perioada de validitate a codului de inregistrare in scopuri de TVA al persoanei impozabile stabilita in Romania, organul fiscal competent din Romania nu inainteaza cererea de rambursare statului membru de rambursare si comunica solicitantului, pe cale
electronica, aceasta decizie.

Daca solicitantul a fost, in perioada de rambursare, persoana inregistrata in scopuri de TVA si daca documentele mentionate la punctul precedent au fost emise in perioada de validitate a codului de inregistrare in scopuri de TVA, organul fiscal competent din Romania atribuie un numar de referinta cererii si transmite, electronic, autoritatii competente din statul membru de rambursare, cererea de rambursare, impreuna cu toate documentele care insotesc respectiva cerere.

Numarul de referinta al cererii se comunica solicitantului pentru a fi inscris pe toat documentele referitoare la cererea respectiva.

Cererea se depune pana, cel tarziu, la data de 30 septembrie a anului calendaristic care urmeaza perioadei de rambursare.
 
 
© 2024 Contabilitate Bucuresti - Contabilitate - Consultanta Contabilitate - Servicii de calitate pentru afacerea Ta !