Descarcati Flash Player pentru a vizualiza continutul .
Image 1 Title
Image 2 Title
Image 3 Title
Image 4 Title
Image 5 Title

AcasaServiciiAvantajeCarieraPortofoliuCautareContactCodul Fiscal 2014
Acasa arrow Info Utile arrow Registrul Comertului:
Servicii
Preturi
Noutati Legislative
Legislatie
Stiri
Info Utile
Programe - Declaratii
Etape infiintari societati
Link-uri utile
Coduri CAEN Rev.2
Codul Fiscal 2014
Codul Fiscal 2013
Codul Fiscal 2012
Codul Fiscal 2011
Cod Procedura Fiscala
Legea 31/1990
Legea 31/1991
Legea 64/1995
Legea 441/2006

Registrul Comertului:
Cererile vor fi solutionate
de Directorii oficiilor,
nu de judecatorii delegati
 
Guvernul a aprobat in sedinta de astazi un Proiect de ordonanţă de urgenţă de la Ministerul Justiţiei privind măsuri referitoare la activitatea de înregistrare la registrul comerţului, având în vedere blocajele existente şi dificultăţile mediului de afaceri.
Ministrul Catalin Predoiu a prezentat publicului, inainte de sedinta de guvern, cele mai importante prevederi ale noului proiect.
 
Cătălin Predoiu: Proiectul de reglementare îşi propune două scopuri. Un scop imediat este acela de reglementare, menţionat de dumneavoastră, de blocare a activităţii unor registre ale comerţului, printre care şi Registrul comerţului Bucureşti, pe rolul cărui se află nu mai puţin de 16 mii de dosare în curs de soluţionare şi un scop mai îndepărtat, acela de a se trece de la sistemul de înregistrare sub control judiciar la sistemul de înregistrare sub control administrativ. În statele UE ambele sisteme sunt cunoscute şi agreate, inclusv sub aspectul legislaţiei comunitare, respectiv control judiciar, administrativ. Tradiţional în ţara noastră după 1990 s-a adoptat sistemul de control judiciar, în timp datorită aglomerării acestor registre şi datorită limitării numărului de dosare procesate de către judecătorii delegaţi în temeiul hotărârilor adunărilor generale ale magistraţilor s-a ajuns la aglomerarea treptată şi afectarea bunului mers al circuitului comercial.

Din acest motiv, noi am promovat acest proiect de ordonanţă de urgenţă care-şi propune, practic, să dea din competenţa judecătorului delegat în competenţa directorilor oficiilor Registrului Comerţului sau a persoanelor desemnate de către aceştia a cererilor de înregistrare, precum şi a altor cereri, potrivit legii de competenţă a Registrului Comerţului. Aceste cereri se vor rezolva prin rezoluţii, iar rezoluţiile contestate beneficiază de principiul dublului grad de jurisdicţie. Deci persoana care este nemulţumită de această rezoluţie poate să facă plângere.

Emil Boc: Şi se păstrează accesul în justiţie, în cazul în care se solicită o acţiune în contencios

Cătălin Predoiu: Exact, procedura se transformă dintr-una necontencioasă în una contencioasă. Sigur, justiţia îşi spune în final cuvântul

Emil Boc: Ultimul cuvânt îl are justiţia, asta este important să se reţină

Cătălin Predoiu: Chiar şi pentru anumite cereri mai complicate, cum ar fi fuziunile transfrontaliere sau cererile de dizolvare de drept pentru lipsa preschimbării certificatului se mai păstrează acest control de primă instanţă al justiţiei. Dar pentru cererile de înregistrare şi majoritatea procedurilor se trece la un control administrativ. Noi suntem pregătiţi la Oficiul Registrului Comerţului să preluăm în 15 zile această operaţiune, de aceea am propus şi susţinem în faţa dumneavoastră ca ordonanţa să intre în vigoare în 15 zile de la publicare, timp în care se vor pregăti aceste proceduri de preluare a dosarelor. Şi sperăm ca în maxim 2-3 luni de zile să reglementăm situaţia.

Emil Boc: Să intrăm în normalitate (...)

Cătălin Predoiu: Exact. S-au dat la Bucureşti inclusiv termene în 2011, ceea ce este inacceptabil din punct de vedere al celerităţii afacerilor. Sper, în acelaşi timp, ca magistraţii să coopereze în acest transfer şi să facă un efort acum, pe ultima sută de metri, să recuperăm aceste întârzieri. Sunt în contact cu conducerea tribunalelor şi sper să ajungem la o situaţie de normalitate cât mai curând cu putinţă.

De asemenea, la finalul sedintei de Guvern, Dl. Ministru Catalin Predoiu a facut urmatoarea declaratie:

Bună seara.

Ordonanţa vizează instituirea unor măsuri privind înregistrarea în Registrul comerţului. Ea are două scopuri. Un scop imediat acela de deblocare într-adevăr a activităţii Registrului comerţului, acolo unde rolul acestuia s-a aglomerat cu dosare neprocesate şi un alt scop este acela de a degreva judecătorii de activităţi administrative, solicitare mai veche a acestora.

În ceea ce priveşte procedura, în principiu competenţa de soluţionare a cererilor de înregistrare în registrul comerţului şi a altor cereri potrivit legii, aparţine de acum directorului Oficiului Registrului comerţului din raza tribunalului, în care comerciantul îşi desfăşoară activitatea sau are sediul. De asemenea directorul general al Oficiului Naţional Registrului al Comerţului poate desemna persoane care să efectueze înregistrarea.

O serie de cereri cum ar fi, cereri în constatare de dizolvarea a societăţii ca urmare a trecerii duratei acesteia potrivit Legi 31 din 1990, sau cereri privind constatarea dizolvării societăţii ca urmare a preschimbării certificatului de înregistrare ori certificatului fiscal potrivit Legii 359 din 2004, sau cereri privind numirea unui lichidator în cadrul procedurii de lichidare judiciară, cereri pentru constatarea legalităţii fuziunii rămân în competenţa tribunalului în a cărui rază teritorială îşi are sediul comerciantul.

Procedura rămâne necontencioasă în registrul comerţului. Împotriva rezoluţiilor de înregistrare se poate face plângere la tribunalul din raza teritorială unde îşi sediul comerciantul. Această reglementare se propune a fi un pas într-un proces mai larg de modernizare şi reformare a Registrului comerţului, în termen de maxim şase luni de zile ne propunem să trecem la un sistem de înregistrare bazat pe registraturi comerciale. Acest sistem este cunoscut în Europa, de altfel în rândul statelor membre există două sisteme de înregistrare, unul cu control de legalitate aşa cum am avut noi până astăzi şi altul cu un control administrativ aşa cum preconizăm să îl adoptăm, obiectivul fiind acela de a asigura proceduri şi mai sigure privind înregistrarea în registrul comerţului şi în acelaşi timp degrevarea magistraţilor de activităţi administrative după cum spuneam.

Aş vrea doar să mai adaug faptul că acest proiect a fost elaborat de Ministerul Justiţiei încă din luna octombrie, din păcate datorită incapacităţii Guvernului de a adopta ordonanţe de urgenţă el a putut fi promovat doar astăzi. Obligaţie pe care ne-am luat-o faţă de mediul de afaceri, am anunţat-o şi iată că astăzi am păşit la trecerea ei.

Intră în vigoare la 15 zile de la data publicării în Monitorul Oficial şi eu sper ca împreună cu magistraţii să facem un efort pentru a recupera termenele lungi care s-au acordat. Cel puţin în Bucureşti s-a ajuns la o situaţie intolerabilă din punct de vedere al celerităţii afacerilor astfel încât în maxim două luni de zile să revenim la normal din punct de vedere termenelor legale prevăzute deja de legislaţie pentru înregistrarea comercianţilor, actelor şi faptelor de comerţ în Registrul omerţului.

Vă mulţumesc 
 
Sursa: Avocatnet.ro
 
© 2024 Contabilitate Bucuresti - Contabilitate - Consultanta Contabilitate - Servicii de calitate pentru afacerea Ta !